هفته دفاع مقدس،فرصتی برای ارائه دستاوردهای ۸ساله دفاع مقدس است

استاندارخراسان جنوبی گفت: هفته دفاع مقدس، فرصتی برای ارائه دستاورد های نظام در دوره ۸ساله دفاع مقدس است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  جواد قناعت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هفته، فرصتی است که برای آنهایی که جنگ را ندیده اند، دوران جهاد را درک نکرده اند و در دوران فشارهای نظام سلطه نبوده اند،دستاورد های دفاع مقدس را به منصه ظهور برسانیم.

وی تصریح کرد: نسل جوان ما باید بدانند روزی در این مملکت جنگی شد،در حالی که تازه انقلاب کرده بود، به ثبات نرسیده بود و در برخی مناطق تجزیه طلب ها به دنبال این بودند که استان های کشور را با مشکل مواجه کنند.

وی افزود: در سال های آغاز پیروزی انقلاب، ارتش به ثبات نرسیده بود، نیروهای انقلابی مستقر نشده بودند و نهادهای انقلابی هنوز تشکیل نشده بودند که یک مرتبه جنگی تمام عیار بر کشور تحمیل شد.

استاندارخراسان جنوبی به تشریح شرایط حاکم بر جنگ تحمیلی پرداخت و با بیان این که بیش از ۵۰- ۶۰ کشور دنیا به نوعی رژیم بعث را حمایت می کردند، گفت: طی این سال ها توان مهندسی رزمی اتحاد جماهیر شوروی، بمب های شیمیایی آلمان، توپخانه های فرانسه، پول های شیوخ منطقه و آواکس های آمریکایی به لحاظ پوشش مخابراتی در اختیار رژیم بعث بود.

قناعت با تأکید بر این که در دوره دفاع مقدس،کاری بسیار عظیم رخ داد، متذکر شد: این دوره ۸ ساله به این جهت دفاع مقدس نام گرفت که حتی یک وجب از خاک میهن، دست دشمن نیفتاد.

وی، امنیت پایدار کشور را از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی که در اطراف کشور، ناامنی های فراوانی وجود دارد، اما در داخل هیچ گونه تهدیدی نداریم.

بیشتر بخوانید   درخشش ورزشکار شرکت گاز خراسان جنوبی در المپیاد ورزشی کشوری دختران زیر 17 سال

استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: پیشرفت های موشکی، پهبادی، علمی، هسته ای، پزشکی و به ویژه اعتماد به نفس و تقویت شعار ما می توانیم، از مهمترین برکات دفاع مقدس است که در این هفته باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها