از ابتدای سال ۳۱ ورزشکار خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل حدود ۱۵۰ پروژه ورزشی استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۱ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدحسین خسروی در بازدید از پروژه‌های ناتمام ورزشی استان اظهار داشت: از ابتدای امسال ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و در مجموع حدود دو میلیارد و۶۵۰ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی کمک شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان کمک به هر هیئت‌ ورزشی بر اساس فعالیت آن هیئت بوده است گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۵۰ پروژه ورزشی خراسان جنوبی نیاز است.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۶۴ مورد آن بیش از ۷۰ درصد، ۳۹ پروژه ۵۰ درصد و ۴۷ پروژه هم بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خسروی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ ورزشی مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر استان جام پرچم ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی و عشایری بیمه شدگان ورزشی ۹۷ درصد افزایش یافته‌اند و در این حوزه دو هزار و ۹۶۵ ورزشکار بیمه شده ورزشی داریم.

وی تصریح کرد: قبل از اعزام ورزشکاران به رقابت‌های ورزشی به آنها کمک مالی و بعد از کسب مدال هم از آنها تقدیر می‌شود و از حداقل امکانات موجود بیشترین استفاده را برای حمایت از ورزشکاران انجام می‌دهیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در ماه‌های گذشته چهار استخر شنا که چندین سال در قاین، سرایان، فردوس و سربیشه تعطیل بودند را به بهره رساندیم و برای تکمیل استخر شنای طبس هم چهار میلیارد تومان نیاز است.

خسروی افزود: برای تکمیل استخر شنای نهبندان هم مقرر شد فرمانداری از محل اعتبار تعمیرات، مبلغ مورد نیاز برای این منظور را تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید   فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم در جامعه و جوانان ما تأثیر می گذارد

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل سالن‌های ورزشی در نقاط مختلف استان ادامه داد: برای تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند که هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد هم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه مبادله شده است که در صورت تخصیص اعتبار در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی درباره بهسازی اماکن ورزشی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال چند فضای ورزشی از جمله کاشت زمین چمن مجموعه ۱۵ هزار نفری بیرجند، بهسازی نور و سرویس های بهداشتی سالن ۲۵۰۰ نفره بیرجند و همچنین تعویض فرش چمن مصنوعی فوتبال مجموعه ورزشی ولایت انجام شد که بخش اعظمی از نیازهای زیرساختی ورزشکاران مرتفع شد.

خسروی درباره افزایش ورزشکاران سازمان یافته نیز یادآور شد: در حوزه ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته‌ایم و هم اکنون ۲۴ هزار و ۸۲۱ نفر بیمه شده ورزشی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۴ نفر در بخش آقایان و ۹ هزار و ۶۱۷ نفر در بخش آقایان  است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ورزشکاران ما در میادین ملی، آسیایی، بین المللی و جهانی خوش درخشیده‌اند افزود: ورزشکاران ما با کسب ۲مدال جهانی، ۱مدال آسیایی، ۴ مدال بین المللی و ۶۳ مدال کشوری اتفاقات خوبی را برای برنامه ریزی بهتر و توجه بیشتر مسئولان به استعدادهای ورزشی این استان رقم زدند که از این تعداد مدال‌های کسب شده ۲۸ مدال در بخش بانوان و ۴۲ مدال در بخش آقایان کسب شد.

بیشتر بخوانید   سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند دوباره فعال شد

خسروی با اشاره به وجود استعدادهای ورزشی در استان، اعضای تیم ملی و دعوت شدگان به اردوی تیم ملی اضافه کرد: از ورزشکاران استان خراسان جنوبی در دو بخش آقایان و بانوان تعداد ۸ نفر عضو تیم‌های ملی هستند و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۱ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به آغاز المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور گفت: در این دوره از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ورزشکاران استان در رشته‌های دوچرخه سواری، بسکتبال، بوکس، سه گانه، تنیس روی میز، جودو، هندبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان، کشتی آزاد و فرنگی، سنگنوردی، والیبال و شمشیربازی به مصاف رقیبان خود خواهند رفت و امیدواریم در این دوره از المپیاد ورزشکاران ما با درخشش خود بتوانند برای استان افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها