مدیران، توجه به اصل شایسته‌ سالاری را در انتصابات مدنظر قرار دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند و  یکی از نکات مهم در شاخص‌های عمومی، توجه به اصل شایسته‌ سالاری در انتصابات است.

به گزارش  “پیام خاوران“، جواد قناعت پیش از ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی استان، هدف از برپایی جشنواره را شناسایی و تقدیر دستگاه‌های برتر و نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء خواند و به منتخب شدن ۱۴ دستگاه از بین ۵۱ دستگاه ارزیابی شده، اشاره کرد.

وی گفت: عدم مشارکت برخی دستگاه‌ها در این ارزیابی ها قابل قبول نیست و همه مدیران مکلفند به جهت کیفی سازی اقدامات و ارتقاء جایگاه، خود را در معرض ارزیابی قرار دهند.

مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی ارزیابی می‌شود تصریح کرد: یکی از نکات مهم در شاخص‌های عمومی، توجه به اصل شایسته‌ سالاری در انتصابات است.

قناعت گفت: شواهد نشان می‌دهد که برخی مدیران در این زمینه خوب عمل کرده اما درخصوص برخی مدیران آنچه انتظار بوده، صورت نگرفته است. مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند.

استاندار خراسان جنوبی، توجه به طرح‌های عمرانی را از سیست های دولت برشمرد و گفت: نسبت به تأمین زیرساخت ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حساسیم و انتظار این است که بر روی این موضوعات متمرکز شوید و اینکه اعتبار ندارید، اصلاً قابل قبول نیست.

وی، جذب سرمایه گذار را از سیاست‌ هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت:  ناتوانی در جذب سرمایه گذار از ضعف‌های ماست که حاصل آماده نبودن زیرساخت‌ها و نیز بینش ها و تفکرات حاکم بر بدنه کارشناسی دستگاه‌ها است.

دشمن هیچ گاه بیکار نمی‌نشیند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آشوب‌های اخیر، ادامه داد: غیر از نیروهای انقلابی، چه کسانی الان جلوی آشوبگران می‌ایستند بنابراین باید به نیروهای انقلابی و جهادی توجه شود.

بیشتر بخوانید   باران به محصولات انگور، زرشک و گردو خسارت وارد کرد

قناعت با تأکید بر اینکه کشور در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو است گفت: ابرقدرت‌های جهان جلوی ما ایستاده‌اند و اینکه حتی در برنامه تشییع ملکه انگلیس نیز شبکه‌ها قطع می‌‌شوند تا به مسایل ایران بپردازند، یک افتخار است.

وی از اقدامات انگلیس در جنگ جهانی گفت و با اشاره به اینکه پیامد قحطی‌های تصنعی ایجاد شده، کشتار ده میلیون نفر ایرانی بود، تصریح کرد:  اگر کسی اصالت ایرانی داشته باشد باید نسبت به انگلیس انزجار دائمی داشته باشد. دشمن هیچ گاه بیکار نمی‌نشیند، این ماییم که باید پای کار باشیم تا مشکلات را کم کنیم.

حمایت از نیروی انتظامی وظیفه همه ماست

استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی نیز خاطرنشان کرد: تلاش‌های کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی در یک سال گذشته و به ویژه در این ایام اخیر جای تشکر دارد.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور و استان تصریح کرد: ناآرامی‌های کف خیابان از یک طرف و کم لطفی‌هایی که در تریبون های رسمی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی شد، لطمات روحی و جسمی به همراه داشت.

قناعت با تأکید بر اینکه حساب مردم از آشوبگران جداست، متذکر شد: برخی از این افراد، که جای شان روی سر ماست، معترضینی هستند که به برخی عملکردها و اقدامات انتقاد دارند، اما گروهی خاص و اندک که به غرب و اروپا دل بسته‌اند با سوء استفاده از شرایط موجود، به نیروی انتظامی جسارت می‌کنند که اصلاً پذیرفتنی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حمایت از نیروی انتظامی وظیفه همه ماست، خاطرنشان کرد: هدف معاندین از دامن زدن به این آشوب‌ا، لطمه زدن به نظام، کشور، انقلاب و اسلام است. معاندان، تجزیه ایران اسلامی را می‌خواهند لذا وظیفه همه ماست که نگذاریم به این هدف شوم خود برسند.

بیشتر بخوانید   ساعت برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی(ع) در خراسان جنوبی تغییر کرد

در حوزه اقتصادی در استان کارهای خوبی انجام شده

قناعت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در استان کارهای خوبی شده که باید با شتاب بیشتر پیش بروند تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن نیز از مأموریت‌های مهم دولت است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی و فرمانداران قرار داشته باشد.

وی با اشاره به توفیق استان در این زمینه، ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن، در برخی شاخص‌ها رتبه اول و در برخی شاخص ها رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از ضعف‌ها در استان جذب سرمایه‌گذار است زیرا برخی زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست و بعضی بینش‌ها و تفکرات خاصی که در دستگاه‌ها وجود دارد، سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند.

وی  اظهار داشت: نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذار باید عوض شود زیرا جذب سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نیاز استان است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها