باران به محصولات انگور، زرشک و گردو خسارت وارد کرد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های رگباری تابستانه باعث ایجاد خساراتی به محصولاتی نظیر انگور، زرشک و گردو شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ جواد غنچه  اظهار کرد: در پی بارندگی‌های ۳ الی ۶ شهریورماه جاری که در دو منطقه آرین شهر و بیرجند رخ داده خسارتی به محصولات کشاورزی وارد شده است.

وی افزود: این بارندگی‌ها که به صورت تگرگ، باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در نواحی کوهپایه‌ای بوده، باعث ایجاد خساراتی به محصولاتی نظیر انگور، زرشک و گردو شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: خسارت عمدتا به صورت تگرگ و بارندگی شدید بوده که در منطقه آرین شهر باعث تخریب و ریزش حدود ۹۰۰ هکتار محصول زرشک شده است.

غنچه ادامه داد: همچنین خسارت سیل باعث مدفون شدن باغات انگور شده که در سطح ۷۵ هکتار خسارت ۳۰ تا ۶۰ درصد به باغات مذکور خسارت وارد شده است.

وی افزود: همچنین در منطقه بیرجند عمده خسارت به باغات گردو و زرشک در مناطق بهدان و پسپتنگ خراشاد وارد شده که عمدتا به صورت تگرگ و در مناطق کوهپایه سیل بوده و باعث خسارت به ۳۸۰ اصله در باغات و با درصد تقریبی ۶۰ درصد شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این منطقه یک هکتار باغ زرشک با درصد تقریبی ۳۵ درصد خسارت دیده است.

غنچه با بیان اینکه بارندگی در مهمویی و گازار خسارت چندانی به باغات زرشک وارد نکرده است، یادآور شد: طی درخواست‌های ارسالی حدود ۵۰ هکتار باغات زرشک با درصد تقریبی ۲۰ درصد دچار خسارت شده است.

انتهای پیام

 

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی  روز قدس در مرکز استان خراسان جنوبی اعلام شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها