۱۴۷دانش آموز مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی در کنکور سراسری قبول شدند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از قبولی۱۴۷دانش آموز مددجوی کمیته امداد استان در کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جمشید سورگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶ مجتمع فرهنگی تربیتی «خوابگاه»، ویژه دانش آموزان تحت حمایت امداد در خراسان جنوبی فعال است، گفت: امسال ۱۴۷ دانش آموز تحت حمایت در کنکور سراسری قبول شدند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از ۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی فعال، سه خوابگاه ویژه دختران و سه خوابگاه ویژه پسران است که در شهرهای بیرجند و نهبندان خوابگاه دختران و پسران و در سربیشه خوابگاه پسران و در قاین خوابگاه دختران وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار و ۲۰۷ دانش آموز تحت حمایت امداد در استان افزود: از این تعداد ۴۱۵ نفر دانش آمور تحت حمایت در خوابگاه های این نهاد، سازمان دهی شدند.

سورگی با اشاره به این که مجتمع فرهنگی تربیتی شبانه روزی به اصطلاح  عموم خوابگاه  فقط مختص اقامت و وعده های غذایی نیست، ادامه داد: در ابتدای ورود دانش آموزان استعدادیابی می شوند و بر اساس توانمندی ها، انگیزه ها و علاقه مندی هایی که دارند در کلاس های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم بندی می شوند و این مجمتع ها به گونه ای عمل می کنند که دانش آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی ارتقاء می یابد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی برگزاری جلسات تقویت بنیه تحصیلی، آموزش های آمادگی کنکور و برگزاری دوره های آموزش مسائل اعتقادی اخلاقی و سبک زندگی اسلامی را از مهمترین فعالیت های مجتمع های فرهنگی و تربیتی بیان کرد و افزود: برگزاری جلسات در مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه ریزی تحصیلی با استفاده از مشاورین مجرب، ویزیت توسط پزشک بر اساس برنامه زمان بندی از دیگر فعالیت های این مجموعه ها است.

بیشتر بخوانید   بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در قاین به اهتزاز درآمد/ مراسم گرامیداشت روز شهرستان قاینات برگزار شد

سورگی به آمار قبول شدگان کنکور ۱۴۰۱ هم اشاره کرد و افزود: امسال ۱۴۷ دانش آموز تحت حمایت در کنکور پدیرفته شده اند که از این تعداد چهار نفر در رشته پزشکی و ۱۹ نفر دانشگاه فرهنگیان بوده است و بقیه در سایر رشته های تحصیلی در دانشگاه های مختلف پذیرفته شده اند.

وی تعداد دانشجویان تحت حمایت امداد را یک هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: برای دانشجویان خوابگاه اختصاصی نداریم به طور معمول دانشجویان تحت حمایت از امکانات خوابگاهی دانشگاه ها استفاده می کنند و فقط کمک هزینه تحصیلی به حساب دانشجویان واریز می شود.

منبع: خاورستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها