پیام مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طی پیامی، فرا رسیدن ۲۶ مهرماه، روز ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی را به همه جوانان و ورزشکاران استان تبریک گفت.

به گزارش ” پیام خاوران “ به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ علی فرخنده طی پیامی، فرا رسیدن ۲۶ مهرماه، روز ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی  را به همه جوانان و ورزشکاران کشور و استان تبریک گفت؛ در متن این پیام آمده است:

اهمیت تبیین مؤلفه هاى سبک زندگى اسلامى بر کسى پوشیده نیست. یکى از مؤلفه ها، چگونگى تفریحات در سبک و روش زندگى است و از جمله این تفریحات، پرداختن به ورزش مى باشد. ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی و فرهنگی، نقشی اساسی و بنیادی در زندگی روزمره مردم دارد و موجب رمز سلامت، تندرستی و پویایی است؛ بنابراین توسعه آن، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

بدیهی است؛ روز تربیت بدنی روز اندیشیدن به روش های توسعه، رشد وجودی انسان و معرفی الگوهای انسانیت و پهلوانی و سرآغازی برای ایجاد انگیزه، نشاط بیشتر در سطح جامعه اسـت.

در اهمیت ورزش که نماد قدرت، صلابت، ایستادگی و ارزش های والای انسانی است؛ امام سجاد علیه السلام در دعا از خداوند چنین طلب مى کند: «وَامْنُنْ عَلَینَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَالْکَسَلِ وَالْعَجْزِ وَالْعِلَلِ وَالضَّرَرِ وَالضَّجَرِ وَالْمَلَلِ» خداوندا! نعمت سرزندگى و کوشایى را به ما ارزانى دار و از سستى و تنبلى و ناتوانى و بهانه آورى و زیان و دل مردگى و ملال، محفوظمان دار.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع ورزشکاران درباره ورزش فرمودند: ورزش، اطمینان و اعتماد به نفس در انسان ایجاد می کند؛ همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند؛ زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه امروز به این طراوات نیازمند است.

بیشتر بخوانید   طرح «سفره‌های حسینی» هلال احمر در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۶ مهرماه، روز ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی به جامعه ورزشی استان اعم از دست اندرکاران امر تربیت بدنی و ورزش، مربیان، ورزشکاران، داوران، پیشکسوتان، قهرمانان ورزشی و کلیه حامیان ورزش، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جامعه ورزشی کشور و استان را مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها