۹۱ کیلومتر از شبکه آب روستایی خراسان جنوبی اصلاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از انجام عملیات اصلاح شبکه آب در روستاهای استان به طول ۹۱ کیلومتر طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین امامی صبح امروز در بازدید از شبکه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی بیرجند اظهار داشت: یک هزار ۷۴۹ روستا با جمعیت ۳۰۳ هزار و ۷۵۵ نفر در استان خراسان جنوبی واقع شده که ضریب بهره‌مندی از آب این حوزه ۷۸٫۸ درصد است.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به ۱۰۰۰ روستا، ۴ هزار و ۵۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۴ هزار و ۹۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۶۰ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۶۷ هزار و ۵۸۲ مترمکعب مخزن و تاسیسات ایجاد شده و آب مورد نیاز این روستاها از ۲۴۲ حلقه چاه و ۸۴ دهنه چشمه و قنات تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: طی یک سال اخیر اقدامات متعددی در حوزه آب روستایی انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح ۹۱٫۲ کیلومتر شبکه،  ۱۲۰٫۲  کیلومتر توسعه شبکه‌های فرسوده روستاها و تعویض ۴۰۵۲ کنتور خراب اشاره کرد.

امامی ادامه داد: آبرسانی و پایدارسازی شبکه آب ۳۳ روستا در سطح استان با حجم عملیات ۶۷٫۲  کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، ۲۶ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع  و ۲۹۰۰  متر مکعب مخزن انجام شده است.

وی از واگذاری ۶ هزار و ۷۰۷  انشعاب آب طی یک سال اخیر در مناطق روستایی خبر داد و گفت:  عملیات آبرسانی به ۸۰ روستا در سطح استان (۴۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۳۱ روستا زیر ۲۰ خانوار) با حجم عملیات ۳۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری و۱۲ هزار و ۱۱۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۲۵ باب ایستگاه پمپاژ، در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به پروژه‌های در دست اقدام  جهت آبرسانی به روستاها، شامل احداث ۶۳ باب مخزن به حجم ۹ هزار و ۴۵۰ متر مکعب مخزن، ۳۷۱ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و ۲۴  باب ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به ۶۰ روستا با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید   106 مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی تکمیل شد/ آبرسانی سیار به بیش از 430 روستا

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها