۱۰۶ مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی تکمیل شد/ آبرسانی سیار به بیش از ۴۳۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر به بیش از ۴۳۰ روستایی خراسان‌جنوبی آبرسانی سیار انجام می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران “، خراسان‌جنوبی استانی است که به واسطه خشکسالی های چند ساله و خشک شدن قنوات، امر مهم تامین آب در روستاها با مشکل مواجه شده و تعداد قابل توجهی از روستاهای استان در چرخه آبرسانی سیار قرار گرفته است.

 

در برخی دیگر از روستاهای استان مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب پایدار روستایی احداث شده یا در حال احداث است که برای بررسی آخرین وضعیت مجتمع‌های آبرسانی و آبرسانی سیار روستایی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم.

 

آبرسانی سیار به بیش از ۴۳۰ روستای خراسان‌جنوبی

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: آبرسانی سیار به روستاهای استان در فصل و ماه‌های مختلف سال متفاوت است.

 

وی افزود: در حال حاضر به بیش از ۴۳۰ روستایی خراسان‌جنوبی آبرسانی سیار انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این تعداد روستا ۱۵ هزار خانوار با ۶۰ هزار نفر جمعیت از آبرسانی سیار بهره‌مند می‌شوند.

 

امامی عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار مترمکعب آب با ۱۲ هزار سرویس برای تامین آب مورد نیاز روستائیان به روستاهای استان حمل شده است.

 

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی یک هزار و ۷۵۳ آبادی دارای سکنه داریم که ۹۱۸ آبادی دارای بیش از ۲۰ نفر جمعیت و ۸۳۵ آبادی دارای کمتر از ۲۰ نفر جمعیت است.

 

تکمیل ۱۰۶ مجتمع آبرسانی/ ۳۰ مجتمع در حال کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در خصوص مجتمع‌های آبرسانی استان، گفت: تاکنون ۱۰۶ مجتمع آبرسانی در خراسان‌جنوبی تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید   تنها دانش‌آموزان ۶۸ روستای خوسف اینترنت دارند

 

امامی خاطرنشان کرد: این تعداد مجتمع تکمیل شده کار آبرسانی به ۸۹ آبادی با ۲۳۴ هزار و ۳۵۰ نفر و ۷۱ هزار و ۴۰۸ خانوار روستایی به روستاهای بیش و کمتر از ۲۰ نفر را انجام می‌دهد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ مجتمع آبرسانی در استان در حال کار و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای ۳۰ مجتمع آبرسانی در حال کار، ۵۵ فقره قرارداد فعال آبرسانی به مجتمع‌های آبرسانی ابلاغ شده است.

 

امامی با بیان این‌که برخی از مجتمع‌ها دارای چند قرارداد است، افزود: برای ۵۵ فقره قرارداد آبرسانی، مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند تا آخر سال

وی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب در مرحله نصب تجهیزات است و تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در خصوص فاضلاب‌کشی بیرجند، افزود: قسمت اصلی فاضلاب‌کشی شهر بیرجند مربوط به مهرشهر است که ان شاءالله تا پایان این ماه تمام مسیرهای خاکی این منطقه فاضلاب‌کشی خواهد شد.

منبع : خاورستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها