افزایش ۱۲۵ درصدی درخواست مشاغل سخت و زیان آور در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور در استان در شش ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه ابتدایی سال هزار و ۲۵ درخواست از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور ارسال شده که ۸۹۵ درخواست بررسی شده است.

وی افزود: درخواست‌های مذکور در قالب هزار و ۲۳۵ کارگاه و دو هزار و ۷۱ عنوان شغلی بوده است که در مجموع پس از انجام فرآیند مربوط، ۷۵۷ درخواست در ۵۳ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شد.

اشرفی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در نهایت هزار و ۷۱۶ عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تأیید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: هم اکنون مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

اشرفی گفت: مشاغل تأیید شده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید   کمک ۱۶ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها