کمک ۱۶ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی در سال گذشته مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی حرم‌های اهل بیت (ع) کمک کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی جوینده در جلسه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: با اجرای ۲۷ مصوبه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته، کمک‌های مردمی در این زمینه از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات در کشور سرانه کمک برای بازسازی عتبات را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود، ادامه داد: یک سال گذشته مردم خراسان جنوبی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی حرم‌های اهل بیت (ع) در کشور عراق کمک کردند که افزایش ۱۷۰ درصدی عملکرد را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، مردم استان خراسان جنوبی رتبه اول را در کمک به بازسازی عتبات عالیات کسب کردند.

جوینده با بیان اینکه در خراسان جنوبی شهرستان بیرجند، طبس، قاین و بشرویه به ترتیب رتبه‌های نخست کمک به بازسازی عتبات عالیات را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان بیرجند نیز روستای مهمویی با عملکرد ۱۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر(مجموع ۱۲۰ میلیون تومان نسبت به جمعیت ۷۵۰ نفری) و رشد ۲۸۰ درصدی روستای نخست کشور و استان معرفی شد.

وی بیان کرد: در مجموع تنها دو شهرستان زیر ۱۰۰ درصد عملکرد داشتند و مابقی بالای میزان تعهد اعلام شده کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته همایش «نشان ارادت» برگزار شد که افتخار بزرگی برای کشور و استان رقم زد و ۳۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در این همایش جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید   مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی: اخذ مجوز کسب و کار بدون مراجعه به ادارات مالیاتی

جوینده با اشاره به طرح کسر از حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای کمک به عتبات عالیات در استان خاطر نشان کرد: در این زمینه ۲۰ مدیرکل اعلام آمادگی کرده‌اند تا موضوع کسر از حقوق به کارکنان اعلام و در صورت تمایل رقم خیلی جزیی و با انتخاب کارکنان برای این منظور استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴۰ کارگاه قالیبافی برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات و مشارکت ۵ هزار نفر  در این زمینه، گفت: سال گذشته مردم و عاشقان اهل بیت (ع) در استان هزار و ۲۰۰ مترمربع فرش به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان بافته و به عتبات عالیات اهدا کردند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ یادآور شد: سال گذشته در سایت استان در شهر کاظمین یک میلیون و ۸۵۰ پرس غذای با کیفیت عالی و ۵۰۰ هزار قرص نان پخت و در بین زائران توزیع شد.

جوینده در پایان خواستار ادامه پشتیبانی هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برای رسیدن به اهداف این ستاد در سال جاری شد و گفت: برنامه ۳۳ گانه پیشنهادی تهیه شده که امسال اجرا خواهد شد.

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان باید مدنظر قرار گیرد تا از این ظرفیت برای ارائه گزارش و دستاوردها و همچنین افرادی که کمک می‌کنند استفاده شود.

به گفته وی؛ چاپ و نشر کتابی تحت عنوان «نشان ارادت» با تشریح و توصیف افرادی که در عین تنگناهای اقتصادی و معیشتی با جان و دل با اهدای محصولات کشاورزی، مبالغ نقدی یا در قالب بافت فرش به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند، می‌بایستی در دستور کار قرار گیرد تا برای انتقال این فرهنگ به آیندگان مستندسازی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید   پیشرفت 35 درصدی ساخت موزه استکبار ستیزی در طبس

فرخنده با بیان اینکه خراسان جنوبی استان نخست کشور در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به عتبات و عالیات است، پیشنهاد داد: با نصب تابلوی «نشان ارادت» در ورودی‌های شهر یا استان، این استان فرهنگی و مذهبی بیشتر معرفی شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها