اعزام 2200 پزشک متخصص با اولویت مناطق کم برخوردار کشور

معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌های کشور طی ۲ تا ۳ هفته آینده با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری”  پیام خاوران” سعید کریمی شامگاه شنبه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا شعار وزارت بهداشت مبنی بر «عدالت و تعالی نظام سلامت» را پیش ببریم اظهار داشت: در عین حال که مشکلاتی وجود دارد ولی از نظر پزشکی، جزء کشورهای اول منطقه هستیم و در بحث شاخص های بهداشتی، ایران وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در استان های پهناور ازجمله خراسان جنوبی، مشکلات توزیع پزشکان متخصص سخت تر است اظهار امیدواری کرد: در مناطق کم برخوردار شرایطی فراهم شود تا پزشکان متخصص، تمایل ماندن در این مناطق بعد از اتمام طرح را نیز داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مناطق کم برخوردار اولویت وزارت بهداشت است خاطرنشان کرد: تا جایی که در توان وزارت بهداشت است، برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان خراسان جنوبی تلاش می کنیم.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند نیز در این نشست با بیان اینکه خراسان جنوبی، سومین استان پهناور کشوربا  پراکندگی جمعیت بالا که فاصله شهرهای آن از هم زیاد است گفت: مردمان این استان نجیب، شریف و مومن می باشند که همواره نشان دادند پای انقلاب و آرمان های آن بوده و بی شک این مردم نیازمند حمایت ویژه مسئولین هستند.

سید محمد موسوی میرزائی بر رفع مشکلات بهداشتی و اولویت های درمانی مناطق کم برخوردار و مرزی استان به ویژه تامین پزشک متخصص در استان به دلیل بعد مسافت بین شهرهای استان  تاکید کرد.

بیشتر بخوانید   ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

وی گفت: در جریان محدودیت ها و کمبودهای وزارت بهداشت در این خصوص نیز هستیم ولی با توجه به اراده ای که در وزارت بهداشت و معاونت درمان وزارت برای حل این مشکل وجود دارد و محرومیت هایی که در این استان داریم، امیدواریم با حمایت های وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس استان، کمک شود تا از مشکلات حوزه سلامت مردم خراسان جنوبی کاسته شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها