جشن “اجتماع بزرگ معلولان در بیرجند” برگزار می‌شود/تامین ۷۰ درصدی هزینه توانبخشی علی اکبر(ع) توسط خیران

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از برگزاری جشن “اجتماع بزرگ معلولان” صبح شنبه در فرهنگ سرای شهر بیرجند خبر داد و گفت: ۷۰ درصدی هزینه توانبخشی علی اکبر(ع) توسط خیران تامین می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، نامگذاری روز و هفته جهانی معلولان فرصتی است ارزشمند برای خوب دیدن و ارج نهادن به توانمندی‌های همنوعانی که با محدودیت‌های معلولیت مبارزه می‌کنند و توجهی است برای مسئولان تا ضمن احیاء حقوق کامل معلولان، نگرش جامعه را نسبت به پذیرش پدیده معلولیت تبیین کنند.

سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه در زمینه توانمندی افراد دارای معلولیت و تأکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد با نیاز ویژه از جمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولان است.

موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند نیز با چهار بخش روزانه، خواهران، برادران و سالمندان بزرگترین مجموعه توانبخشی شرق کشور به شمار می‌رود که بیش از ۴۰۰ معلول ذهنی و جسمی و سالمند در خود جای داده است‌.

یکی از ابتکارات خوب این موسسه که از سوی مسئولان در نظر گرفته شده این است که معلولان در بخش‌های مختلف این مرکز فعالیت دارند که همین امر منجر به پویایی و تحرک مددجویان در مرکز شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه هفته جهانی معلولان از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه است و بیست و ششمین سالگرد تاسیس توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) نیز در این روزها است گفت: موسسه توانبخشی در سال ۷۶ به همت خيران و حامیان تاسیس شد و  دارای بیش از ۴۰۰ معلول ذهنی و جسمی است‌.

حامد عرب زاده افزود: این موسسه در بخش‌های چهار گانه و با ۱۶۰ پرسنل به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند که کارگاه‌های حرفه آموزی، گلیم و تابلوفرش، خیاطی، حوله بافی و نقاشی روی سفال و رودوزی های سنتی و سفالگری در بخش روزانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید   بیست ودومین نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی به روایت تصویر(2)

وی ادامه داد: در بخش روزانه ۵۰ نفر، در بخش برادران ۱۸۰ نفر، بخش خواهران حدود ۱۱۰ نفر و بخش سالمندان حدود ۶۰ نفر هستند.

 تامین ۷۰ درصدی هزینه توانبخشی علی اکبر(ع) توسط خیران

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با بیان اینکه بخش برادران دارای دو واحد تربیت پذیر و ایزوله است گفت: حدود ۷۰ درصد هزینه موسسه توسط خيران و حامیان استان تامین می‌شود.

عرب زاده با بیان اينکه اعتماد خيران یک سرمایه برای مجموعه است تصریح کرد: ۳۰ درصد هزینه‌ها در قالب یارانه و معیشتی توسط سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: هزینه‌های موسسه ماهانه حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شامل حقوق پرسنل، مواد بهداشتی و غذایی، دارو البسه و قبوض آب، برق، گاز و تلفن است.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند بیان کرد: در راستای اقتصادمقاومتی تلاش شده از تمام ظرفیت‌های داخل مجموعه استفاده شود و البسه‌هایی که به مرکز اهدا می‌شود در واحد خیاطی بهینه سازی شده و شُسته و استفاده می‌شود و در صورت خرابی البسه دکمه و زیپ‌ها جدا شده و پارچه‌ها به تعویض روغنی‌های سطح شهر فروخته و مبلغ آن در مجموعه هزینه می‌شود.

عرب‌زاده با بیان اينکه کارتن و پلاستیک‌ها، ضایعاتی‌ها و پسماندهای غذاها فروخته و درآمد آن در مجموعه هزینه می‌شود‌ افزود: سامانه گزارش‌گیری امید در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد که مشارکت‌های مردمی، انبار و پرسنل و اتوماسیون اداری ضبط و گزارش گیری می‌شود.

 افتتاح سالن ورزشی توانبخشی در دهه فجر امسال
 

وی با اشاره به اينکه مجموعه آب درمانی موسسه که از ۱۲ سال گذشته کلنگ زنی شده سال گذشته با کمک خيران افتتاح شد ادامه داد: دهه فجر امسال نیز سالن ورزشی موسسه توانبخشی با کمک استاندار و حمایت خيران برای جامعه هدف بهزیستی و مددجویان مرکز افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید   رشد ۳۵ درصدی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند بيان کرد: پارک موسسه از حدود ۱۰ سال قبل کلنگ زنی شده در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود که برای تکمیل پارک نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان و تکمیل سالن ورزشی نیاز به یک میلیارد تومان کمک با همت خيران داریم.

عرب زاده گفت: مردم می‌توانند با شماره گیری #۱۳۷۶*۷۸۰* و از طریق نرم افزار باد صبا کمک‌های نقدی خود را انجام دهند و کمک‌های غیرنقدی شامل اهدای لوازم مازاد منزل مانند البسه، دارو، پتو و لباس گرم به موسسه‌تحویل دهند و ذبح گوسفند در قالب عقیقه و نذری نیز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال پویش‌های تلویزیون، ویلچر، پتو و دارو انجام شد که در آن تمام وسایل به روزرسانی شد و در حال حاضر نیز به پتو و دارو و مواد خام غذایی نیاز است.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با بیان اینکه هدف ما در هفته معلولان نقش بستن لبخند به جامعه هدف و توانخواهان و دیده شدن موسسه توانبخشی است عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید مدیران کل ادارات و دانشگاه‌ها از مجموعه توانبخشی، اکران فیلم بلند سینمایی معلولان استان با نام “برای همیشه” از سیمای خاوران، حضور در برنامه‌های زنده صداوسیما و اجتماع بزرگ معلولان، دیدار با خانواده‌های شهدای منتسب به معلولان، غربالگری و بینایی و شنوایی رایگان، ویزیت کنترل علائم حیاتی جامعه هدف، چکاپ رایگان خودروهای جامعه هدف و میز خدمت ویژه خانواده‌ها و عضویت رایگان در کتابخانه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

عرب‌زاده با بیان اينکه بیش از ۲۵ عنوان برنامه در موسسه خیریه توانبخشی پیش‌بینی شده است ادامه داد: جشن اجتماع بزرگ معلولان با حضور خانواده‌های آنها روز شنبه در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   دانش آموزان خراسان جنوبی در روز ۱۳ آبان خواب دشمنان را به کابوس تبدیل خواهند کرد

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها