برندهای خراسان جنوبی در سطوح ملی و جهانی معرفی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: استان دارای برندهای بزرگی در حوزه صنایع دستی است که تلاش خواهد شد این برندها بیش از پیش در سطوح ملی و جهانی معرفی شود.

به گزارش “پیام خاوران”، نمایشگاه ملی صنایع صنایع دستی استان خراسان جنوبی در حالی به کار خود پایان داد که رضایت نسبی صنعتگران از فروش، نکته قابل توجه این نمایشگاه بود آن طور که یک صنعتگر خاتم‌کاری از استان کرمان استقبال مردم را از این نمایشگاه عالی توصیف کرد و به خبرنگار ما گفت که نسبتاً فروش خوبی داشتیم و این بار چهارم است که در نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت می‌کنم و نتیجه خوب باعث شده که امسال هم حضور یابم.

وی ادامه داد: در صورت ادامه دار بودن در نمایشگاه‌های دیگر هم شرکت خواهم کرد. بیشتر فروشم محصولاتی از جمله سفره قلمکاری، خاتم کاری و عروسک‌های محلی در این نمایشگاه بود.

این صنعتگر گفت: امکاناتی که توسط میراث فرهنگی در اختیار ما گذاشتند به نسبت خوب بود اما می‌توانستند خدمات بهتری را در اختیار صنعتگران قرار دهند.

فروشنده و صنعتگر سفال و سرامیک از استان اصفهان نیز گفت: پنج دوره است که در نمایشگاه‌های ملی استان خراسان جنوبی شرکت می‌کنم و فروشم نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده است.

وی از امکاناتی که در این نمایشگاه به او ارائه شده بود راضی بود اما از نظر او ‌می‌شد در زمینه اسکان بهتر هم عمل شود.

این هنرمند اصفهانی به دلیل طولانی بودن مسیر نمایشگاه مشکلاتی داشته و معتقد بود در این نمایشگاه می‌شد، تاجران بزرگ راهم دعوت کنند تا با صنعتگران ارتباط بگیرند و بازار خوبی برای تولیدکنندگان ایجاد شود.

اما در آیین اختتامیه پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی آنچه مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفت رضایت مردم و غرفه داران از کیفیت محصول و درآمد حاصل از فروش بود.

بیشتر بخوانید   ۳۶ هزار واحد کم دوام یا کاملا بی دوام در خراسان جنوبی وجود دارد

این نمایشگاه به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ۵ میلیارد تومان به دخل هنرمندان ۲۷ استان کشور اضافه کرد: صنعتگران و هنرمندان هنر دست خود را در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی، حصیری، آبگینه و صنایع دریایی، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی، سفال و سرامیک عرضه کردند و غرفه داران با دست پر این نمایشگاه را ترک کردند.

هادی شاهوردی گفت: بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از غرفه‌های نمایشگاه کاری ارزشمند است و گفت: بازدید مدیران دستگاه اجرایی نشان از نگاه ویژه این عزیزان به حوزه صنایع دستی است که امید است با حمایت‌های ویژه استانداری شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: برپایی تور بیرجندگردی برای صنعتگران غیر بومی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، اجرای موسیقی سنتی، ورزش زورخانه‌ای، پخش زنده از نمایشگاه از شبکه استانی و ارتباط زنده با استان‌های شرکت کننده در نمایشگاه از قاب شبکه‌های استانی از دیگر برنامه‌های پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم استان از این نمایشگاه قابل تقدیر است و این حضور انرژی مضاعف برای میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به جهت برنامه ریزی محکم‌تر و بهتر در برنامه‌های آتی خواهد بود.

شاهوردی ادامه داد: استقبال شهروندان ‌و هم استانی‌ها نشان‌دهنده رونق روزافزون صنایع دستی و ارزش اقتصادی این صنعت مهم و جایگاه آن در سبد خرید خانواده‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از فروش ۵ میلیارد تومانی در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خبرداد و گفت: با توجه به رضایت صنعتگران از فروش، تلاش ما این خواهد بود که برپایی این نمایشگاه‌ها ادامه‌دار باشد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی به سرزمین مودت بین شیعه و سنی شهرت دارد

شاهوردی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۲۰۸ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار گرفت اظهار داشت:  ۱۵۴ غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی، ۹ غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی سطح کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری بود.

وی افزود: ۶ سیاه چادرعشایری با مشارکت استان‌های گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری و شهرهای سرایان، بشرویه و سربیشه در این نمایشگاه برپا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ۱۱ غرفه حوزه گردشگری گفت: تلاش شد ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی برای بازدیدکنندگان عرضه و آنها را با پتانسیل‌های گردشگری استان آشنا کنیم.

شاهوردی با اشاره به حضور برندهای معتبر صنایع دستی در این نمایشگاه اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای برندهای بزرگی در حوزه صنایع دستی است که تلاش خواهد شد این برندها بیش از پیش در سطوح ملی و جهانی معرفی شود.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها