اجرای طرح ملی «داده و ستانده ۱۴۰۰» در استان خراسان جنوبی کلید خورد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی «داده و ستانده ۱۴۰۰» در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید جهانشاهی ظهر امروز با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی «داده و ستانده ۱۴۰۰» در سراسر کشور در حال اجرا است که قرار است این طرح در استان خراسان جنوبی نیز اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: طرح ملی«تهیه جدول داده و ستانده سال ۱۴۰۰» با هدف ارائه تصویری چند وجهی از ارتباط اقتصادی بین فعالیت‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان بازوی اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور مسئولیت گردآوری داده‌های اقتصادی مورد نیاز برای تهیه جدول را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: در راستای جمع آوری اطلاعات ثبتی مورد نیاز، ۳۰ نشست هم اندیشی و آموزشی اختصاصی از ۱۲ لغایت ۲۰ آذر ماه جاری با نظارت لطفی معاون آمار و اطلاعات و صالحی رئیس گروه حساب‌های اقتصادی معاونت آمار سازمان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در حال برگزاری است.

جهانشاهی عنوان کرد: هدف از تهیه و تدوین جدول داده و ستانده، بررسی وابستگی متقابل میان بخش‌های مختلف یک اقتصاد ملی یا اقتصاد منطقه‌ای است و  برای ارزیابی عملکرد بخش‌های اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه، نیاز به تدوین جدول داده و ستانده ملی است.

وی افزود: جداول داده و ستانده در موضوعات مرتبط با برنامه‌ریزی و اقتصاد توسعه، به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تجزیه و تحلیل فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود و به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های حسابداری اقتصادی، نحوه ارتباط و تعامل متقابل فعالیت‌های گوناگون اقتصادی در درون یک سیستم اقتصادی را بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی رتبه اول کشور در ارزيابی استقرار چرخه مديريت بهره وری را کسب کرد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها