چه پروژه‌های در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد

افتتاح واحد احیای فولاد قاین، عملیات اجرایی تایرهای سنگین در کشور و بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه بیرجند از جمله پروژه‌های است در این دوره از سفر ریاست جمهوری بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش”پیام خاوران” جواد قناعت ظهر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: برنامه‌های بسیار خوبی برای سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش بینی شده و سفر رئیس جمهور به چند شهرستان، دیدار مردمی و افتتاح بعضی از پروژه‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح واحد احیای فولاد قاین با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و با اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم با حضور رئیس جمهور از جمله برنامه‌های سفر است.

وی با بیان اینکه واحد فولاد سازی قاین با  ۸۰ درصد پیشرفت در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد افزود: واحد پرس پخت تایر کویرتایر که با بهره‌گیری از متخصصان داخلی دانش بنیان و فناوری ۷۸ هزار دلار از مشابه خارجی آن ارزان‌تر تولید شده و سبب قطع وابستگی در این زمینه شده نیز در این سفر افتتاح می‌شود.

قناعت بیان کرد: عملیات اجرایی تایرهای سنگین با ۱۱  میلیارد تومان اعتبار نیز در کارخانه کویرتایر کلنگ زنی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدول دوم تصفیه خانه بیرجند با ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیز یکی از طرح‌های است که در این سفر بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: بازدید از پروژه مسکن ملی نیز یکی از برنامه‌های سفر است و افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند با توجه به این که آورده اولیه متقاضی مسکن ملی زیاد است، خواستار افزایش تسهیلات شدند که از چند ماه قبل مکاتباتی در این خصوص انجام شده که در نهایت منجر به قول افزایش تسهیلات برای کاهش سهم آورده  متقاضی شد.

قناعت دامه داد: یکی از مصوبات سفر اول راه آهن بیرجند- قاین- یونسی است که بخشی از راه آهن چابهار- سرخس است که با توجه به سرمایه گذاری هندی‌ها در چابهار یکی از پروژه‌های مهمی است که کنسرسیومی ریلی متشکل از چند شرکت و بانک به سرگروهی بانک رفاه برای این منظور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید   بانک سپه 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی پرداخت کرد

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: صندوق توسعه ملی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انجام این کار پیش بینی کرده که پرداخت این مبلغ به دولت مشکل قانونی دارد که برای رفع آن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید تضامین مورد نظر را تأمین کند.

قناعت با بیان این که بانک رفاه هم از دولت درخواست تضمین دارد که باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آنها را ارائه کند تصریح کرد: با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری خبرهای خوبی در این زمینه در راه است که مردم این خبرها را از زبان رئیس جمهور خواهند شنید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها