همه مشترکین گاز شهری و روستایی استان خراسان جنوبی در مدار خدمات قرار دارند

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با بیان اینکه همه باید صرفه جویی را سرلوحه کار قرار دهیم و به پویش هر خانه یک اتاق گرم بپیوندیم گفت: در حال حاضر همه مشترکین شهری و روستایی استان در مدار خدمات قرار دارند.

به گزارش ” پیام خاوران “ علیرضاعباس زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام پایان گازرسانی به کل جمعیت شهری و روستایی استان، در حال حاضر همه مردم خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار می باشند.

وی تصریح کرد: الان و در این موج فراگیر، وسیع و ماندگار سرما در سطح کشور، ارائه خدمات شرکت گاز به هموطنان با مشکل مواجه شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنان بهترین راه برای کمتر شدن مشکلات در شرایط موجود، صرفه‌جویی در مصرف گاز می باشد.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در دو روز گذشته، متذکر شد: وجود اینکه در شب گذشته، بدترین شرایط افت فشار را شاهد بودیم، لبیک گفتن مردم به پویش صرفه جویی در مصرف، پایداری انتقال گاز را به همراه داشت.

عباس زاده به مشکلات ناشی از افت فشار گاز در استان اشاره کرد و گفت: این افت فشار سبب شد در مناطقی از طبس، بشرویه، درمیان، زیرکوه و بیرجند با مشکلاتی مواجه شویم که خوشبختانه رفع شد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی  تأکید کرد: الان وضعیت گازرسانی به همه شهرها و روستاها برقرار است.

وی با تأکید بر این که همچنان نگرانی از افت فشار شبکه گاز پابرجاست، خاطر نشان کرد: هر چه به ساعت های نیمه شب نزدیک تر می شویم بعلت کاهش بیشتر دما، مصرف افزایش می یابد و افت فشار شبکه قطعی است.

عباس زاده اظهار کرد: از همه هموطنان عزیز در خراسان جنوبی خواهش می کنیم صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار داده و به پویش هر خانه یک اتاق گرم، هر هموطن یک خانه گرم بپیوندند تا قطعی گاز را در هیچ نقطه ای شاهد نباشیم.

بیشتر بخوانید   وزیر کشور وارد بیرجند شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: قطعی گاز در هر منطقه، مخاطرات و تبعات زیادی به همراه دارد.

وی از تمهیدات صورت گرفته برای رفع مشکل مردم در زمان قطعی گاز گفت و تصریح کرد: شرایط خطوط و شبکه انتقال گاز به صورت لحظه ای رصد می شود و در هرجا به هر دلیل شامل نقص فنی، افزایش مصرف یا سرمای شدید هوا، فشار به حدی افت کند که امکان بهره برداری از شبکه نباشد، آمادگی برای عرضه سوخت جایگزین وجود دارد.

عباس زاده با تأکید بر این که احتمال افت شدید فشار در شبکه انتقال همچنان وجود دارد، گفت: مردم با تأمین وسایلی مثل بخاری برقی، کرسی برقی و بخاری نفتی آمادگی برای شرایط قطعی گاز را داشته باشند.

وی شرایط را شکننده خواند و متذکر شد: هر لحظه این امکان وجود دارد که افت شدید فشار و قطعی شبکه را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر همه مشترکین شهری و روستایی استان در مدار خدمات قرار دارند.

وی در پایان از تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی استان برای فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه گفت و ضمن تشکر از شرکت گاز، صدا و سیما و رسانه های استان افزود : مراکز آموزشی و مدارس هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا از این طریق به پایداری شبکه کمک کنیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها