۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری آزمون سراسری در خراسان جنوبی مشارکت دارند

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در  کنکور سال ۱۴۰۲ استان ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر شرکت کننده به رقابت می‌پردازند گفت: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری آمزون سراسری در استان مشارکت دارند.

به گزارش “پیام خاوران” احمد لامعی‌گیو ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای اولین بار آزمون سراسری سنجش کشور در سال ۱۴۰۲ در دی ماه در دو مرحله برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری  آزمون کنکور در ۲۹ و ۳۰ دی ماه افزود: مرحله دوم آزمون در ۱۵ و ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی برای بهتر برگزار شدن کنکور ایجاد شده و دانشگاه بیرجند مسئول معین این آزمون انتخاب شده است.

 لامعی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان رئیس ستادی آزمون کنکور معرفی شده ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، نیروی انتظامی، اطلاعات، اموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد این آزمون را پوشش می‌دهند.

وی یادآور شد: نشست هم اندیشی با اعضای ستادی آزمون کنکور برگزار شده تا با رفع چالش‌ها و همفکری افراد با تجربه این برنامه را به سرانجام نیک  برسانیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه بنا به گفته صاحب نظران آزمون کنکور با اقتدار نظام گره خورده است اضافه کرد: جایگاه و اهمیت این برنامه به حدی است که بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری شایسته آن پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیرجند ۵ هزار و ۴۲۳ داوطلب، طبس یک هزار و ۹۱۹ نفر، قاین یک هزار و ۵۶۷ نفر شرکت کننده دارد ادامه داد: شهرستان بشرویه ۳۶۲، درمیان ۵۴۶، سرایان ۵۴۴ سربیشه ۲۹۶، نهبندان ۶۲۵، خوسف ۱۳۹، زیرکوه ۴۳ داوطلب در آزمون ۱۴۰۲ خواهند داشت.

وی تاکید کرد: تمامی مراکز برگزاری آزمون تحت مراقبت کامل قرار می‌گیرد و اساسنامه چگونگی برگزاری آزمون به شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید   بیکارترین استان های کشور کدامند؟ / نرخ بیکاری خراسان جنوبی 7.3 درصد + جدول

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه داوطلبان تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از وسایل غیر مجاز که در رسانه‌ها اعلام شده ندارند، بیان کرد: همچنین هیچ آشامیدنی و خوراکی نیز نباید به مکان امتحانات آورده شد و مقدورات لازم خوراکی برای داوطلبان فراهم شده است.

لامعی  با اشاره به مشکل افت فشار گاز در استان، تاکید کرد: نشست‌های با مسئولان ستادی برگزار شده تا مشکلی از حیث کمبود گاز نداشته باشیم و ذخیره سازی گازوئیل و سوخت دوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام ساختمان‌های دانشگاه از نظر گرمایشی در حد مطلوب هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تجهییزات گرمایشی  و سوخت گاز در شهرستان‌ها هم فراهم شود و نگرانی ایچاد نشود.

دبیر استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند در یک یا هر دو آزمون دردی و تیرماه شرکت کنند افزود: کارنامه داوطلبان در مردادماه صادر می‌شود که بنا بر رتبه داوطلب می‌تواند انتخاب رشته کند.

حسینی عنوان کرد: آزمون نوبت اول در  ۲۹ و ۳۰ دی ماه و آزمون نوبت دوم در ۱۵ و ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون ۲۹ دی روز پنجشنبه ساعت ۸ در گروه تجربی و ساعت ۱۴:۳۰ در گروه زبان خارجه برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون روز جمعه ۳۰ دی ماه رشته علوم ریاضی و علوم انسانی ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

دبیر استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی یادآور شد: آزمون روز جمعه نیز در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در رشته هنر برگزار خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون باید با کارت آزمون به همراه سنجاق و اصل کارت ملی یا شناسنامه  در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید   تنها راه نجات انسان‌ها، تبعیت از ولایت است

وی با بیان اینکه همراه داشتن یک خودکار و دو عدد مداد سیاه پررنگ، مدادپاکن و مدادتراش لازم است تاکید کرد: به همراه داشتن هرگونه تجهیزات الکترونیکی، کتاب، یادداشت غیرمجاز و ممنوع است.

دبیر استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باجه‌های رفع نقص و اشکال کارت آزمون در دانشگاه بیرجند و شهرستان‌ها ایجاد شده است گفت: این باجه‌ها صبح ها تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ فعال است و تغییر در رشته یا گروه یا محل آزمون نیز ممنوع است.

حسینی با بیان اینکه دواطلبان شرکت کننده در آزمون استان در گروه علوم ریاضی یک هزار و ۱۶۶ نفر، علوم تجربی ۴ هزار و ۸۵۷ نفر هستند اظهار داشت: داوطبان رشته‌های علوم انسانی ۴ هزار و ۵۷۰، هنر ۶۸۵ نفر، زبان خارجه ۷۱۵ نفر هستند.

وی اضافه کرد: ۱۱ شهرستان استان حوزه‌های فعال دارند و ۳۰ حوزه فرعی نیز در استان برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است.

دبیر استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در صورت خلاف در آزمون داوطلب یک تا چند سال از آزمون حذف می‌شود ادامه داد در کل استان

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها