تنها راه نجات انسان‌ها، تبعیت از ولایت است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: قرآن تنها راه نجات انسان‌ها را تبعیت از ولایت می‌داند و هر کس که از ولایت جدا شود، طعمه شیطان خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شامگاه سه‌شنبه در یادواره شهدای هنرمند خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، فرماندار بیرجند و خانواده شهدا و ایثارگران در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به قله ایمان، انجام عمل صالح، تبلیغ حق و افشای باطل و صبر در راه خدا از هنرهای شهدا است.

وی با اشاره به این‌که کار برای خدا نشد ندارد و باید کارهای خود را برای خدا انجام دهیم، افزود: همان طوری که شاه، منافقین، صدام و داعش از بین رفتند، صهیونیست هم شکست خواهد خورد.

این خطیب با بیان این‌که کودکان فلسطین جنگ غزه را آزمون الهی می‌دانند، خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و آلمان برای نجات صهیونیست زورهای آخر خود را می زنند. آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و لحظه‌های آخر عمر صهیونیست فرارسیده است.

ماندگاری با تأکید بر اینکه تا به خدا وصل نشویم، به آرامش نخواهیم رسید، تصریح کرد: برخی هنوز فکر می‌کنند که حل مشکلات ما در برقراری ارتباط با آمریکا و انگلیس است.

به گفته وی، قرآن تنها راه نجات انسان‌ها را تبعیت از ولایت می‌داند و هر کس که از ولایت جدا شود، طعمه شیطان خواهد شد.

ماندگاری با بیان اینکه در طول تاریخ گروه‌های منافق زیادی شکستند و اسرائیل و صهیونیسم هم شکست خواهند خورد، افزود: امروز مردم غزه به قله ایمان رسیده‌اند و جنگ را آزمون بزرگ الهی می‌دانند.

وی رسیدن به ایمان، دعوت به صبر و عمل صالح را هنر شهدا و شهدای هنرمند دانست و گفت: شهدا در زمانی که ضعف ایمان جامعه را فراگرفته بود، ایمان به خداوند را ترویج کردند.

بیشتر بخوانید   سربیشه سردترین شهر کشور معرفی شد/ سرما و یخبندان ادامه دارد

این کارشناس دینی بیان کرد: با بیان اینکه همه شهدا هنرمند بودند، چرا که بنا به گفته امام(ره) شهادت هنر، مردان خداست، افزود: کسانی که امروز صدای مظلومیت مردم غزه را نمی‌شوند، انسانیت خود را از دست داده‌اند.

نگارش کتاب «هنر مردان خدا» زندگی‌نامه 25 شهید هنرمند استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم، از نگارش کتاب «هنر مردان خدا» به همت هنرمندان استان خبر داد و افزود: این اثر پیرامون شهدای هنرمند استان بوده و امید است بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، این کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

علی فرخنده بیان کرد: سال گذشته بر اساس سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادواره شهدای رسانه استان برگزار شد و امسال نیز برگزاری یادواره شهدای هنرمند در دستور کار قرار گرفت.

رونمایی از شناسنامه 25 شهید هنرمند خراسان جنوبی

در جریان برگزاری یادواره 25 شهید هنرمند استان و با حضور جمعی از مسئولان، مردم و خانواده شهدا، از شناسنامه‌های هنری شهدای هنرمند استان رونمایی شد.

رونمایی از «عهدنامه هنرمندان استان با شهدا» و رونمایی از کتاب «هنر مردان خدا» زندگی‌نامه 25 شهید هنرمند استان از دیگر برنامه‌های این یادواره بود. همچنین در این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

در این یادواره از خانواده شهدای هنرمند استان تجلیل شد و مرتضی طاهری در این مراسم مداحی کرد.

انتهای پیام/101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها