۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی خراسان جنوبی اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای استان مصوب شده که تاکنون ۲۰ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش ” پیام خاوران “ حمید جهانشاهی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات نفت هم ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده که تاکنون ۲۷ درصد آن محقق شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در سال گذشته ۷۶۶ میلیون تومان برای اجرای سه طرح بازآفرینی شهری تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: در سال جاری هم از محل این اعتبارات تاکنون یک میلیارد و ۷۸ میلیون تخصیص یافته که در زمینه اجرای تکمیل مرکز فرهنگی تفریحی محله کارگران و تکمیل کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی موسی بن جعفر (ع) به‌صورت مساوی هزینه خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال ۱۴۰۱ در شهر سربیشه از ابتدای دی‌ ماه خبر داد و گفت: طرح سرشماری ثبتی مبنا به‌صورت آزمایشی امسال در بیش از ۳۵ شهر کشور آغاز شده و شهر سربیشه در این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

جهانشاهی افزود: مدت زمان اجرای این طرح یک ماه بود که با توجه به برودت هوا و تعطیلی ادارات با موافقت ستاد ملی سرشماری اجرای ان به مدت ۱۰ روز یعنی دهم بهمن‌ماه تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: این سرشماری بصورت غیرحضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، این سرشماری آزمایشی، مقدمه‌ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

بیشتر بخوانید   انجام ۶۴۷ عملیات آتش نشانی در بیرجند

وی گفت: رویکرد ما در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است و نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

جهانشاهی با اشاره به استقبال کمرنگ مردم شهر سربیشه از این طرح سرشماری گفت: نبود الزام قانونی، دسترسی نداشتن تعدادی از خانوارها به کدپستی، نداشتن کدملی، فقدان دسترسی به اینترنت و زمان کافی برای شرکت در این طرح سرشماری از مهمترین علل استقبال پایین مردم سربیشه از این طرح است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها