گازگرفتگی ۴۳ معتکف در خراسان جنوبی

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز شنبه در سه حادثه جداگانه ۴۳ نفر از معتکفان مساجد استان بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری محل اعتکاف، دچار مسمومیت شدند.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا عباسی معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: روز شنبه در سه حادثه جداگانه ۴۳ نفر از معتکفان مساجد استان بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری محل اعتکاف، دچار مسمومیت شدند که حال همه آنان مساعد است و از بیمارستان و درمانگاه محل ترخیص شده‌اند.

وی اظهار داشت: وقوع حادثه گازگرفتگی در دیهوک شهرستان طبس ساعت ۱۸ و ۲۸ دقیقه شنبه رخ داد که بر اثر آن ۱۶ نفر از معتکفان دچار مسومیت شدند که پنج نفر آنان در محل درمان و ۱۱ نفر منتقل درمانگاه و سپس ترخیص شدند.

عباسی گفت: همچنین ۲۰ نفر از معتکفان در افین شهرستان زیرکوه ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه دچار مسمومیت ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن شدند که ۶ نفر در محل درمان و ۱۴ نفر آنان منتقل درمانگاه و بیمارستان شده و با انجام اقدامات لازم همه آنان پس از بهبود ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در حادثه دیگر ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه شنبه هفت از معتکفان در روستای زیربرندود شهرستان درمیان دچار گازگرفتگی شدند که حال عمومی همه آنها مساعد است و در محل نیز درمان شدند.

عباسی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه برای دیهوک طبس سه آمبولانس، افین زیرکوه ۲ آمبولانس و برای زیربرندود درمیان یک آمبولانس اعزام شد تا افرادی که دچار مسمومیت شده بودند به درمانگاه یا بیمارستان منتقل شدند.

گازگرفتگی ۲۵ معتکف در افین زیرکوه

فرماندار زیرکوه نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روستای افین ۲۵ نفر معتکف در مسجد این روستا حضور دارند که بر اثر نشت گاز و نقص سیستم گرمایشی پنج نفر دچار گازگرفتگی حاد شدند به بیمارستان منتقل شدند و اکنون همه معتکفین در سلامت به سر می برند.

بیشتر بخوانید   بزرگترین مرتع دستکاشت خارشتر در کشور افتتاح شد

محمدرضا غیرتی گفت: دودکش بخاری مسجد افین مشکل فنی داشته و گاز منوکسیدکربن از طریق دودکش در داخل مسجد نشت کرده و معتکفین دچار مشکلات تنفسی شدند و بلافاصله جهت رفع مشکل اقداماتی انجام دادند.

وی با بیان اینکه تعداد معتکفین حاضر در مسجد روستای افین ۲۵ نفر است، افزود: از این تعداد پنج برادر و ۲۰ نفر خواهر هستند و پنج نفر دچار مشکل حادتری شدند که به بیمارستان منتقل شدند و اکنون در سلامت کامل به سر می برند.

غیرتی عنوان کرد: گرمایش این مسجد از طریق بخاری تامین می شود و به دلیل عدم استفاده، این بخاری دچار نقص شده بود و اکنون این مشکل رفع شده است.

فرماندار زیرکوه گفت: تیم ارزیاب به روستای افین زیرکوه اعزام شده تا اگر مشکلی در مسجد این روستا برای معتکفین وجود داشته باشد هر چه سریع تر مرتفع شود تا معتکفین در سلامت کامل و آرامش خاصر به عبادت بپردازند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها