خدمتی جدید به معلولان توسط نانوایان بیرجندی| گلریزان نذر قرص نان برای توابخشی علی اکبر (ع)

نانوایان و خبازان بیرجندی در پویشی خودجوش درصدد برآمدند تا بخشی از نان مصرفی روزانه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند که ۴۰۰ معلول را تحت پوشش دارد، تامین کنند.

به گزارش “پیام خاوران“در یکی از شب‌های زمستان جمعی از نانوایان و خبازان بیرجندی مهمان موسسه توانبخشی علی اکبر (ع) شدند. آنها  ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موسسه برای تهیه نان مددجویان این مجموعه گلریزان کردند.

 جشنی باشکوه با حضور این قشر زحمتکش برگزار شد.در پایان جشن محسن قاینی‌زاده،  معاون اتحادیه نانوایان بیرجند به وسط میدان لابی هتل امید می‌آید و رو به صنف نانوایان و خبازان می‌گوید “امشب جمع شدیم تا کاری بزرگ انجام دهیم. هر فردی در دل خود نیت کند و از یک عدد  قرص نان تا هر مقدار که در توان دارد خالصانه برای این فرشتگان آسمانی نذر کند”.

در ادامه مراسم نانوایان خیر پای کار آمدند و تعداد قرص نان‌های اهدایی اعلام می‌شود و گلریزان نان در لابی هتل امید موسسه انجام می‌شود.

نانوایان در صف اول همه کارهای خیر 

 رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند ضمن تشکر از فعالان حوزه نان و تبریک اعیاد گذشته  گفت: موسسه توانبخشی علی اکبر (ع)  از بزرگترین مراکز خیریه شرق کشور است که قصد داریم به همت نانوایان خیر بیرجندی بخشی از نان این مرکز را پوشش دهیم.

جواد مختاری با اشاره به بنر و صندوق‌های اهدا شده به صنف نانوایان تاکید کرد: همکاران گرامی این بنر و صندوق‌ها را در مکانی که دید مناسبی داشته باشد قرار دهید تا خیران با مشاهده آن نذورات خود را اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بنرها صرفا برای اطلاع مردم برای این نذر و کار خیر است و می‌تواند کمک بزرگی در این حوزه باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند با بیان اینکه در موسسه علی اکبر (ع) حدود ۲۰ درصد هزینه‌ها را دولت و بهزیستی تقبل کرده است، اضافه کرد: ۸۰ درصد هزینه‌های این موسسه توسط خیران و مردم تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید   ‌‌رونمایی ازبرنامه ۵ ساله فضای مجازی سراج خراسان جنوبی/ حوزه فضای مجازی استان در بهترین حالت خود قرار دارد

تلاس شود نذر نان پابرجا بماند

مختاری ادامه داد: امیدوارم این نذر نان پابرجا بماند و هر فردی از یک نان تا هر مقداری که در توان دارد تقبل کند.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند عنوان کرد:  اعضای صنف مقدار قرص نان نذری خود را به هیئت مدیره اطلاع دهند تا با هماهنگی با مدیریت ماهانه کمک‌ها را جمع آوری کنیم.

مختاری با اشاره به اینکه صنف نانوایان همیشه در صف اول خدمتگزاری بوده‌اند، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی، دوران کرونا با همت این اعضای همدل بخشی از قوت مردم را تامین کرده‌ایم. نانوایان  با وجود بدترین فشارهای اقتصادی که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستند همیشه در صف اول خدمت گزاری به ملت و  همیشه پای کار بوده‌اند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور نانوایان و خبازان در موسسه گفت: شما با حضور گرمتان این مجموعه را مزین کرده‌ اید.

علی جعفرپورمقدم با اشاره به اینکه صنف نانوایان از پر چالش‌ترین حوزه‌ها در اتاق اصناف است، اضافه کرد: همیشه شرمنده این صنف هستیم چرا که با وجود شرایط سخت با ورود به امور خیریه و عام المنفعه ایثار می‌کنند.

وی ضمن تشکر از نانوایانی که در طی سالهای گذشته با موسسه همکاری کرده‌اند، عنوان کرد: شما کمک کرده‌اید تا قوت لازم این مرکز فراهم شود و قدمهای بزرگی در امور خیر برداشته‌اید.

جعفرپورمقدم با اشاره به بنر و استندهای اهدای به نانوایان تاکید کرد: با گذاشتن این بنرها در یک مکان مناسب سفیران مرکز برای واحدهای صنفی برای  حمایت از موسسه علی اکبر (ع) باشید.

بیشتر بخوانید   عادی انگاری شرایط، به سلامت عمومی لطمه می‌زند

نذر نان را در سایت نانینو تعریف کنیم

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند نیز در این مراسم گفت: خبر خوشی برای نانوایان دارم که با قول آقای پیشدادیان ۱۵ درصد یارانه از فردا شب ۲۵ درصد می‌شود.

شکری با اشاره به طرح “نانینو” (نظارت هوشمند برنانوایی ها) اضافه کرد: باید دست به دست هم بدهیم و اگر بشود در سایت نانینو تعریف نذر نان را هم تعریف کنیم تا شهروندانی که نذر نان دارند از طریق سایت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: امشب شما به سبک گلریزان زورخانه‌ها برای اهدای نان پیش قدم شدید  و این یک قدم بزرگ برای کارهای خیر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند با اشاره به اینکه موسسه خیریه علی اکبر (ع) ماهانه یک میلیارد هزینه جانبی دارد خاطرنشان کرد: با کم شدن هزینه نان بخشی از این هزینه‌ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به وام‌های اشتغالزایی اضافه کرد: تعدادی از این مددجویان توانایی کار و اشتغال دارند و با وامهای ۴ درصد می‌توانیم برای اشتغال آنها کمکی داشته باشیم.

افتتاح موتورخانه بخش روزانه موسسه علی اکبر (ع)

در این مراسم موتورخانه بخش روزانه موسسه نیز افتتاح شد. مدیرعامل موسسه خیریه حضرت علی اکبر  (ع) در این مراسم با بیان اینکه موتورخانه بخش روزانه کارگاه حرفه آموزی توسط خیرین و حامیان اهدا شده است اضافه کرد: قبل از این از بخاری برقی استفاده می‌شد که هزینه و فشار زیادی برای موسسه در برداشت.

عرب‌زاده  با اشاره به اینکه ۴۰۰ معلول از سن ۳ تا پیرمرد ۹۰ ساله در این مرکز خدمات دهی داده می‌شود، ادامه داد: برخی از این معلولان با شرایط جسمی ایزوله بدون هیچ تحرک خاصی نگهداری می ‌شوند.

بیشتر بخوانید   ۵۴۱ پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در خراسان جنوبی تشکیل شد

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این معلولان نیز شرایط تربیت پذیری ندارند، ادامه داد: معلولان ذهنی و روانی نیز با شرایط خاص در این مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت علی اکبر  (ع) با بیان اینکه یارانه سازمان بهزیستی هرماه ۷۰۵ میلیون تومان است ادامه داد: تنها هزینه حقوق و حق بیمه ۱۴۵ کارمند این موسسه بالغ بر یک میلیارد و دویست تومان می‌شود.

وی ضمن قدردانی از خیران نیک اندیش خاطرنشان کرد: طی این سالها حتی یک وعده یا میان وعده مددجویان مرکز تعطیل نشده و با وجودی کسری بودجه همواره با بهترین امکانات موسسه مدیریت شده است.

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها