۲دوره آموزشی برای افزایش کیفی گوهرتراشی درخراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: دو دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران” هادی شاهوردی در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران  با بیان اینکه اموزش ساخت رکاب و قلم زنی برای صنعتگران این حوزه در دستور کار است اظهار داشت:  استقبال خوب در حوزه صنایع دستی ، گوهرتراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از ان جذب سرمایه گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

وی ادامه داد: ۲ دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاهوردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش هایی در قالب رشته های مزیت دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان ها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت. برای امسال منابع اعلام نشده و از محل تبصره ۱۶ نیاز شهرستان ها تامین خواهد شد.

گفتنی است؛ توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران از ۱۸ بهمن تا ۲۱ بهمن در محل نمایشگاه های دائمی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید   نمایشگاه لباس های بومی و سنتی خراسان جنوبی برپا است

انتهای پیام/۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها