شورای اطلاع رسانی شهرستان سربیشه آغاز به کار کرد

در راستای ارتقای جایگاه اطلاع رسانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار سربیشه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و رابطین خبری روابط عمومی‌های ادارات برای نخستین بار شورای اطلاع رسانی این شهرستان تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش “پیام خاوران” روح الله نوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه صبح امروز در جمع مسئولان و رابطین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سربیشه با اشاره به اهمیت روابط عمومی، گفت: پرهیز از موازی کاری در حوزه اطلاع رسانی و ایجاد یک ساختار منسجم و نظامند برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت و هم افزایی همه جانبه در حوزه رسانه و اطلاع رسانی شهرستان، شاهد گام‌های بلند باشیم، افزود: رفع مشکلات از طریق بیان آن در رسانه‌ها امکان پذیر است و این مهم باید بیش از پیش بین مسئولان سطوح مختلف تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه انعکاس دستاوردهای دولت را مایه امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باید از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان شود و این مهم وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

استفاده از ایده‌های خلاقانه در بیان عملکرد ادارات شهرستان

نوری ادامه داد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای بیان خدمات انجام گرفته در اداره خود از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند و خدمات و فعالیت‌های مؤثر در حوزه‌های مختلف را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه داشتن سواد رسانه‌ای به امیدآفرینی در جامعه و مقابله با تهدیدات دشمن مؤثر است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای روابط‌عمومی‌های ادارات، نسبت به تقویت اطلاع‌رسانی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه مصوبات شورای اطلاع‌رسانی برای تمامی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است، افزود: رعایت اخلاق رسانه‌ای و پرداختن به موضوعات تخصصی متناسب با نیاز شهرستان، یکی از نیازهای ضروری در میان فعالان حوزه اطلاع‌رسانی است.

بیشتر بخوانید   ۹۶ درصد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی مرد هستند

نوری به تولید محتوا بر اساس نیاز روز جامعه اشاره کرد و افزود: تولید محتوا برای جامعه هدف از جمله دانش آموزان و دانشجویان ضروری است و در این زمینه باید از ظرفیت همه جوانان فعال و نخبه استفاده کرد.

وی پاسخگویی سریع درخواست‌های مردمی را بسیار مهم دانست و افزود: تکریم مردم و پاسخگویی روابط عمومی ادارات ظرف ۲۴ ساعت به پیام‌های مردمی باید توسط روابط عمومی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

نوری از ارزیابی فصلی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان خبر داد و گفت: عملکرد روابط عمومی‌ها به صورت کمی و کیفی ارزیابی می‌شود و در همایش ویژه روابط عمومی‌ها از روابط عمومی‌های برتر تقدیر می‌شود.

جهاد تبیین سرلوحه کار روابط عمومی ادارات شهرستان سربیشه

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه به جایگاه و نقش روابط عمومی‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: وظیفه مهم روابط عمومی ادارات معرفی خدمات، رویکردها و اولویت‌های آن اداره است.

عادل اربابی به اهمیت تشکیل شورای اطلاع رسانی در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌های ادارات باید فعالانه در جهت انعکاس به موقع اخبار و اطلاعات ایفای نقش کنند و تولید محتوای جذاب و کاربردی و بر اساس نیاز روز جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی اقدامی با اهمیت و اثرگذار در جامعه است که در این راستا روابط عمومی‌های ادارات شهرستان باید تلاش بیشتری داشته باشند.

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه به دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت از استقرار دولت سیزدهم اقداماتی ارزشمند در جهت رضایتمندی مردم و فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌ها رخ داده که باید با اطلاع رسانی گسترده‌تر و خلاقانه، بخش وسیعی از جامعه را از خدمات دولت مطلع کرد.

بیشتر بخوانید   نبود زیرساخت در بهشت معادن کشور |چشم دنیا دنبال منیزیت و مس خراسان جنوبی است

اربابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، اطلاع رسانی ریاکاری نیست تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، اطلاع رسانی صحیح و به موقع و روایت صحیح دستاوردهای انقلاب با نگاه تبیینی یک ضرورت مهم است و می‌تواند توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی را خنثی و بی اثر کند.

وی به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: نقش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی در شهرستان سربیشه در روایت صحیح و جهاد تبیین بسیار با اهمیت است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه ادامه داد: دشمن از پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف هراسان است و باید با عمل به جهاد تبیین خدمات انجام گرفته اطلاع رسانی شود.

اربابی با اشاره به اینکه دشمن در این جنگ رسانه‌ای هزینه‌های بسیاری کرده است افزود: ما در این جنگ نابرابر خود را مقید به یک سری آداب و قواعد می‌کنیم در حالی که جریان مقابل ما از هر ابزار غیراخلاقی استفاده می‌کند تا فضای رسانه‌ای را جلو ببرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سرمایه اجتماعی باید در اولویت باشد، گفت: احیای سرمایه اجتماعی یعنی افکار عمومی و کلید افکار عمومی در دست رسانه است و از این رو باید در کنار موضوعات دیگر، توجه به رسانه نیز در اولویت باشد.

روابط عمومی ادارات شهرستان سربیشه جریان ساز باشند

مسئول روابط عمومی فرمانداری سربیشه با بیان اینکه روابط عمومی‌های ادارات باید جریان ساز باشند، افزود: یکی از وظایف مهم شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی‌های ادارات، جریان سازی و جریان شناسی اطلاعات است و در این زمینه باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید کاغذ و صنایع سلولزی فرزاد بازدید کرد

اربابی ادامه داد: فعالین رسانه‌ای و روابط عمومی‌ها برای عمل به تکالیف خود از ظرفیت پیام رسان‌های داخلی بهره گیرند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری، عکاسی و روابط عمومی و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های ادارات شهرستان سربیشه را از برنامه‌های مهم حوزه روابط عمومی عنوان کرد.

محمد جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه نیز یکی از رویکردهای این اداره در حوزه رسانه را توجه به توانمندسازی خبرنگاران و رابطین روابط عمومی و ارتقای جایگاه آنها به خبرنگاران حرفه‌ای دانست و گفت: به همین منظور در نظر داریم کارگاه های آموزشی پیاپی در همه حوزه‌ها مانند روابط عمومی، خبر نویسی و عکاسی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی در شهرستان به زودی با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود.

در پایان هر یک از مسئولان و رابطین روابط عمومی ادارات به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها