استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید کاغذ و صنایع سلولزی فرزاد بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از بخش های مختلف واحدتولیدکاغذ فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید با جدیت در دستور کار است و دنبال می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران “دکتر قناعت در این بازدید  اظهار داشت: علیرغم تمام مشکلات شاهد رونق تولید و اشتغال در بخش صنعت کشور هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بین هیئت دولت و استاندران، گفت: یکی از موضوعاتی که توسط وزارتخانه‌های متولی در این نشست‌ها مطرح می‌شود، تأکید بر حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در نشست‌های مختلف هیئت دولت از استانداران خواسته می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی مشکل فعالین اقتصادی و واحدهای تولیدی را بررسی و حل کنند.

قناعت با ذکر این نکته که ما در استان فعالان اقتصادی صاحب نام و برند از جمله واحد تولید کاشی و سرامیک فرزاد را داریم، بیان کرد: اینکه در این شرایط اقتصادی این واحد تولیدی همچنان در زمینه رونق تولید فعال است کار بسیار ارزشمندی می باشد.

به گفته وی؛ خوشبختانه با پیگیری‌ های مستمر از سطوح ملی و استانی و تلاش و کوشش وافر مدیرکارخانه، چرخ تولید در این واحد تولیدی می‌چرخد و به امید خدا شاهد توسعه واحدهای جدید زیرمجموعه کاشی و سرامیک فرزاد هم هستیم.

وی به دومین بازدید خود از این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد در خراسان جنوبی جزو صنایع موفق است، هرچند این واحد مشکلاتی دارد اما با وجود این مسایل ، اراده و عزم جدی برای رونق تولید در این واحد وجود دارد.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به جنگ اقتصادی و اینکه دشمن تمام تلاش خود را بکارگرفته تا چرخ اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نچرخد، خاطرنشان کرد: دشمنان در چند سال اخیر با راه‌اندازی جنگ اقتصادی موانع فراوانی را پیش‌روی اقتصاد کشور ایجاد کرده اند.

قناعت تصريح کرد: به اذعان خود دشمنان، تحریم‌های فلج کننده و هوشمندانه علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده‌اند، و در این فضای جنگی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ما در حال کار و تلاش هستند و به خوبی شرایط جنگی را در حوزه اقتصاد درک کرده و پا به میدان تولید گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید   5 شهرستان خراسان جنوبی در فهرست شهرستان های سبز کشور

وی با تأکید براینکه در این جنگ اقتصادی ما باید نگاه ویژه به حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی داشته باشیم، بیان کرد: مسئولان ما در خراسان جنوبی هم به خوبی پای کار هستند و شرایط فعالان اقتصادی را درک می‌کنند.

به گفته وی؛ انتظار از مسئولان استان این است که با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و عزم و اراده جدی که در این واحد تولیدی وجود دارد، حمایت‌ها لازم از این واحد تولیدی انجام و راهکارهای قطعی برای حل مشکلات این واحد تولیدی ارائه و دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه استان هستیم باید توجه ویژه به همه واحدهای تولیدی داشته باشیم و نیاز است واحدهای اینچنینی که دارای ظرفیت بالا و برند هستند را ویژه‌تر ببینیم.

قناعت با بیان اینکه امیدواریم با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت موردی بررسی و مشکلات آنان حل شود، بیان کرد: نیاز است مشکلات واحد کاشی و سرامیک فرزاد به صورت ویژه‌تر دنبال شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی:تأمین آب کارخانه کاشی فرزاد در حال پیگیری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: تأمین آب مورد نیاز کارخانه کاشی فرزاد از محل‌های مختلف در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

جواد اشرفی اظهار داشت: برای حل مشکل تأمین آب این واحد تولیدی از طرق مختلف در حال پیگیری هستیم.

وی با تأکید بر احداث واحدهای تولید کم آب‌بر و متناسب با اقیلم خراسان جنوبی، بیان کرد: یکی از مشکلات این واحد تولید هم تأمین آب است که در این خصوص آب منطقه‌ای آمادگی برای صدور پروانه موقت تا زمان صدور مجوز نهایی تأمین آب کارخانه را دارد و از طرفی هم خرید آب از چاه‌های کشاورزی و دشت‌های همجوار دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید   باضوابط انتشار "ویژه نامه" و "ضمیمه"در رسانه ها آشنا شوید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیر کارخانه کاشی فرزاد بزرگترین کارآفرین بخش خصوصی در حوزه تولید خراسان جنوبی است، بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی بزرگی در استان داریم که به شرکت‌های دولتی وابسته هستند اما کارخانه کاشی و سرامیک به عنوان یک طرح بزرگ اقتصادی توسط بخش خصوصی احداث شده و مدیریت می شود.

اشرفی عنوان کرد: کارخانه تولید کاغذ کاشی فرزاد در سه سال گذشته و در شرایط سخت اقتصادی احداث شده که کار بسیار ارزشمندی است.

به گفته وی؛ مدیر این کارخانه فردی ارزشمند است و دغدغه‌ای جز ایجاد اشتغال برای جوانان این خطه ندارد.

وی با ذکر این نکته که اقدامات خیرخواهانه زیادی توسط آقای فلاحی مدیر کارخانه کاشی فرزاد در سطح استان دنبال شده، بیان کرد: رفع مشکلات این واحد تولیدی به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد و در کارگروه‌های رفع موانع تولید استان دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این کارخانه علیرغم مشکلات مختلف هیچ معوقات کارگری و توقف تولید تاکنون نداشته‌ که بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

اشرفی با بیان اینکه یکی از مشکلات این واحد تولیدی مسائل مالیاتی است که در سفر رئیس جمهو هم توسط شخص ایشان مطرح شد، متذکر شد: در این خصوص مکاتبه‌ای با امضای استاندار با مرکز انجام شده و فرآیند کار در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: فرایند حقوقی مشکلات تأمین زمین این واحد تولیدی هم دنبال می‌شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

کار و تلاش راه نجات کشور/ در خراسان جنوبی جای کار بسیار است

بیشتر بخوانید   مشتری مداری و توجه به کارگران جزو سرمایه های مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد است

مدیرعامل مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد هم  در این دیدار ضمن خیرمقدم به استاندار وهیات همراه  با بیان اینکه کار و تلاش راه نجات کشور است گفت: امید است حرکت های بزرگی در خراسان جنوبی انجام شود تا تولیدکنندگان استان به یک خودکفایی و خودسازی‌ برسند.

علی اکبر فلاحی افزود: امید است حرکت های بزرگی در استان انجام شود تا تولیدکنندگان استان به یک خودکفایی و خودسازی‌ رسیده و و حی علی خیرالعمل را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه تنها ثروت مسئولان کمک به مردم است افزود: امید با حرکت هایی که در استان صورت می گیرد شاهد رونق تولید کنندگان باشیم.

مدیرعامل مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی جای کار زیاد است بیان کرد: باید سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در استان حمایت شوند تا شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

فلاحی تصریح کرد: امید است یک همدلی، همبستگی و همزبانی به وجود بیاید تا زمانی که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ انگلیس سر می دهیم با دست پر بگوییم.

وی با بیان اینکه ما در استان اقتصاد پویا می خواهیم خاطرنشان کرد: کار و تلاش راه نجات کشور است.

مدیرعامل مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ نامه به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ارسال کرده ایم یادآور شد: باید تولیدکنندگان در استان حمایت شوند و در مراحل اداری سنگ جلوی پایشان گذاشته نشود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها