سرمایه گذاری‌های کلان ایمیدرو در سه نقطه استان خراسان جنوبی

نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های کلان ایمیدرو در سه نقطه استان شاهد اتفاقات بزرگی هستیم و تحول خوبی در استان ایجاد شده است. 

به گزارش “پیام خاوران”، سلمان اسحاقی صبح امروز در دیدار مدیران عامل ایمیدرو و فولاد ایران با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری های استاندار، ظرفیت وزارتخانه‌های مختلف برای استان خراسان جنوبی بالقوه شده و مردم در دولت سیزدهم شاهد برکات مختلفی هستند.

به گفته وی؛ در سه نقطه استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم سرمایه گذاری ایمیدرو در نهبندان موجب رفع محرومیت از منطقه می‌شود.

نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پپیگیری‌های متعدد برای اجرای پروژه فاضلاب قاین نیز گفت: اکنون با نگاه ارزشمند مدیرعامل ایمیدرو در این زمینه نیز اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

اسحاقی اظهار داشت: حدود یک دهه گذشته با ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر به فاضلاب قاین بی توجهی شده بود لذا شاهد بودیم که فاضلاب شهر را با چالش زیادی مواجه کرده بود.

وی عنوان کرد: اگر به این رویه همچنان بی توجهی می‌شد، بحران بزرگی در شهر قاین ایجاد می‌شد به طوری که این شهر در آینده قابل سکونت نخواهد بود.

به گفته وی؛ عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر قاین جزو تحولات اجتماعی بزرگ است که می‌تواند در حوزه سلامت و زیست محیطی کمک بزرگی به شهرستان  داشته باشد.

نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در منطقه قاینات با توجه به خشکسالی‌های اخیر نگرانی‌هایی از لحاظ ذخایر آبی نیز وجود دارد که احداث تصفیه خانه فاضلاب می تواند آرامش روحی از لحاظ تأمین آب فولاد برای مردم به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: ۷۹ میلیون متر مکعب آب در بازه ۳۰ ساله باید از طریق پساب فاضلاب تحویل فولاد قاین شود که می تواند اتفاق بزرگی باشد.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در تأمین زیرساخت های معدنی استان خراسان جنوبی

نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از تعهدات اجتماعی ایمیدرو اتصال معادن و صنایع مرتبط، به فولاد است لذا با توجه به اراده موجود امیدواریم زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

اسحاقی ابراز امیدواری کرد: با تسریع در اجرای پروژه فاضلاب قاین شاهد افتتاح بخش فولاد سازی در این منطقه با حضور رئیس جمهور باشیم.

 تأمین ۳۰ درصد منابع مالی احداث پست ۴۰۰ نهبندان توسط ایمیدرو

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در زمینه گاز انتهای خط انتقال قرار دارد و اکنون از طریق خراسان رضوی تغذیه می‌شود که دومین استان پر مصرف کشور است لذا با برودت هوا و افزایش مصرف، حجم گاز کمتری به خراسان جنوبی می‌رسد.

جواد قناعت افزود: از طرفی تأمین گاز به شرکت‌های بزرگ از جمله  نیروگاه برق، فولاد، سیمان قاین و سیمان باقران استانی نیست و مصرف گاز این واحدها به صورت ملی مدیریت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و انتقال پساب فاضلاب قاین به فولاد هم پروژه بزرگی است که از وجوه مختلف دارای اهمیت بوده و ارزشمند است.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه، مشکل فاضلاب قاین رفع خواهد شد و از تبعات یک معضل اجتماعی جلوگیری می‌کند.

قناعت ادامه داد: با اجرای این پروژه آب مورد نیاز کارخانه فولاد قاین تأمین می‌شود و نگرانی مردم از برداشت آب‌های زیرزمینی هم رفع خواهد شد.

به گفته وی؛ اجرای این پروژه با مشارکت ایمیدرو نیز همچون مشارکت در احداث پست ۴۰۰ نهبندان دارای اهمیت است.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت ایمیدرو نیز گفت: جاده معدن مس قلعه زری هم از سمت خوسف حدود ۸۰ کیلومتر نامناسب است که انتظار می‌رود با توجه به تمرکز معادن زیاد در آن منطقه، شرکت ایمیدرو ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید   بهسازی و روکش 290 کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

به گفته استاندار خراسان جنوبی ؛ نگاه مثبت ایمیدرو به مسئله آب‌های ژرف در طبس نیز جای تقدیر دارد.

محدوده‌های زغالی در شهرستان طبس تعیین تکلیف شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: محدوده‌های زغالی در شهرستان طبس باید تعیین تکلیف شود و انتظار می‌رود در دستور کار ایمیدرو قرار گیرد.

علیرضا عباس زاده اظهار داشت: حضور قوی شرکت ایمیدرو از سال‌های قبل در خراسان جنوبی قابل تقدیر است و اقدامات خوبی به نسبت سایر استان ها در این منطقه شروع شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی، استانی معدنی است و از نظر تنوع ذخایر معدنی امتیازهای ویژه ای نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به تعهد ۳۰ درصدی شرکت ایمیدرو در احداث پست ۴۰۰ کیلووات در نهبندان اظهار داشت: این اقدام در سرعت گرفتن پروژه نقش بسیار زیادی دارد و قطعاً در تأمین زیرساخت های مناسب منطقه نیز اثرگذار است.

وی در زمینه برقرسانی به معادن شاهکوه نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد این طرح هم انجام شده که اقدام بزرگی است.

عباس زاده افزود: برقرسانی به منطقه معدنی طبس هم از درخواست‌های استان است که نیازمند کمک ایمیدرو بوده و انتظار می‌رود به نتیجه برسد.

وی با اشاره به لزوم اجرای خط انتقال پساب فاضلاب بیرجند به معدن قلعه زری خوسف نیز گفت: احداث پست ۱۳۲ معدن طلای خوسف هم در برنامه است که امیدواریم در این زمینه هم ایمیدرو مساعدت داشته باشد.

به گفته وی؛ در حوزه آب‌های ژرف نیز با ورود ایمیدرو برخی گره‌ها باز شده اما اقدامات نیازمند تکمیل می باشد که جزو مصوبات سفر هم قرار گرفته تا طرح از بلاتکلیفی رها شود.

بیشتر بخوانید   ترویج اقامه نماز از اولویت‌های سازمانی شرکت گاز خراسان جنوبی است

فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها