اجرای طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد در ۵۰۰  مدرسه خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد  در ۵۰۰  مدرسه استان اجرا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، صبح امروز در پنجمین جلسه شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی، طرح «نماز نور چشم من»در ۴ برنامه «طرح محراب»، «بهار بندگی»،«سه میم»و«چون و چرا» باهدف آموزش عملی نماز،آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلید وپرسش و پاسخ دینی،درمدارس  همراه با اقامه نماز در مدارس استان برگزارمی‌شود.

وی، با بیان اینکه متولیان امر تعلیم و تربیت شالوده و اساس بنای شخصیتی، هویتی و اعتقادی کودکان و نوجوانان دانش آموز را در خطه قهستان زمین پی‌ریزی می‌کنند، اظهار کرد: برپایی اجلاس نماز یک برنامه تربیتی است که نقش موثری درسعادتمندی و هدایت  دانش آموزان به سوی کمال داشته و تحقق بخش منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به واگذاری دبیرخانه پایگاه مجازی«چون و چرا»به استان ازسوی مدیر کل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش وپرورش، تصریح کرد: شکل‌گیری باورهای دینی و اعتقادی جوانان نیازمندخودشناسی، خودباوری و تجمیع افکار سازنده است و این مهم باتقویت و گسترش نشست‌های گفتمان دینی درمدارس محقق می‌شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه گفتمان دینی در مدارس از طریق تبادل و تعامل کلامی چهره به چهره با مخاطب در فضای مدرسه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد  در قریب ۵۰۰  مدرسه استان اجرا می‌شود.

وی از فضای مجازی به عنوان عامل تأثیر گذار در شکل گیری رفتارها، بینش‌ها و سبک زندگی یاد کرد و ادامه داد: از این منظر ورود مباحث گفتمان‌های دینی به فضای مجازی  و شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند از تأثیر مخرّب این شبکه‌های بر شاخص‌های اعتقادی قشر جوان و نوجوان بکاهد.

بیشتر بخوانید   برگزاری مانور جهادی برای تعمیرات فیدر شاهرخت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: درعصر انفجار اطلاعات باید به سوالات و شبهات دانش آموزان به صورت روشن پاسخ داد و اگر دانش آموزان سوال یا شبهه‌ای دارند، سوالات خود را مطرح کنند از این رو پایگاه مجازی«چون و چرا»فضای مناسبی برای بیان سوالات و شبهات و پاسخگویی بی واسطه به دانش آموزان را فراهم می‌کند.

به گفته موسوی نژاد خنثی سازی اثربخشی و تخریب زیرساخت‌های اعتقادی، دینی و ارزشی جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان، مهمترین هدف دشمن از راه‌اندازی جنگ‌های سخت، ترکیبی، نرم، فرهنگی،  اعتقادی و اقتصادی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها