لیبل‌های گوشت چه معنایی دارند؟

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان با بیان اینکه کشتارگاه دام تحت نظارت و کنترل کارشناسان است، اظهار کرد: لیبل نصب شده بر روی لاشه معرف و نمایانگر جنسیت لاشه است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد صفرزاده، در جمع خبرنگاران گفت: لیبل‌گذاری بر روی لاشه‌ها پس از نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل کشتارگاه صورت می‌گیرد و لیبل بر روی لاشه‌های نر با رنگ آبی و بر روی لاشه‌های ماده با لیبل‌های سفید رنگ نصب می‌شود تا مردم بتوانند هنگام خرید از قصابی ها به خوبی جنسیت لاشه دام‌های ذبح شده را تشخیص دهند.

وی در خصوص سایر اطلاعات موجود بر روی لیبل افزود: اطلاعات دیگری از جمله نوع دام (گوسفند، گاو، شتر ،بز) و جنسیت دام و تاریخ کشتار بر روی لیبل درج می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان تصریح کرد: دامپزشکی در کشتارگاه‌ها از طریق لیبل گذاری بر روی لاشه دام‌های ذبح شده نوع و جنسیت لاشه را  درج می‌کنند و پس از نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی اجازه خروج لاشه‌ها و توزیع در مراکز عرضه صادر می‌شود؛ بنابراین امکان تقلب از این جهت که گوشت ماده به جای گوسفند عرضه شود، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر لاشه‌ای در قصابی‌ها فاقد لیبل دامپزشکی باشد، آن لاشه از نظر دامپزشکی گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز بوده و بلافاصله ضبط و معدوم می‌شود و فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

صفرزاده تصریح کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی مختص و محدود به کشتارگاه دام نبوده و این نظارت‌ها بر مراکز عرضه گوشت نیز همه روزه صبح و بعد از ظهر ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها