آغاز فعالیت کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: فعالیت کارزار رسانه‌ای با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور به نام ” آیا دوست فرزندت را می شناسی” در خراسان جنوبی از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ روز ادامه داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن شرفی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور ، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است. وی افزود: این طرح تا ۱۵ اسفندماه سال جاری در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی ، مکانهای عمومی و پرتردد و فضاهای مجازی اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حساس سازی ، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی از راهبردهای مهم کارزار رسانه‌ای والد آگاه ، فرزند ایمن است گفت: در اجرای این طرح اعضای تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد ، مراکز تحت نظارت و اداره‌های بهزیستی شهرستان‌های تابعه استان همکاری می‌کنند تا اطلاع رسانی به گروه‌های مخاطب گسترش یافته و دانش و مهارت والدین پیرامون پیشگیری از اعتیاد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: با پیوند قوی بین والدین و فرزندان ، خطر ابتلا به اعتیاد کمتر می‌شود و پیوند ضعیف بین والدین و فرزندان احتمال آسیب و اعتیاد را افزایش می‌دهد.

شرفی نقش والدین در آسیب‌های فرزندان را کلیدی و مهم دانست و افزود: برقراری ارتباط حمایتی و قوی بین والدین و فرزندان می تواند نقش اساسی در پیشگیری داشته باشد.

وی تربیت فرزندان موفق ، مسئولیت پذیر و مستقل را از ویژگی والدین آگاه برشمرد و ادامه داد: والدین آگاه فرزند را برای آینده تربیت می‌کنند نه برای زمان حال ، لذا این موضوع را درک کرده اند که موفقیت فرزند وابسته به رفتار و نگرش درستی است که باید در زندگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید   ازدحام جمعیت فقط برای دریافت یک کد بورسی!

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها