اعزام ۱۳۰ دانش‌آموز زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد مقدس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام ۱۳۰ دانش‌آموز زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علیرضا موسوی نژاد در مراسم بدرقه کاروان دانش آموزان دختر به مشهد مقدس اظهار کرد: دانش آموزان خراسان جنوبی در دو قالب در قالب ۲ کاروان خواهران امروز و یک اتوبوس هم در قالب کاروان برادران روز جمعه به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش آموزان اعزام شده سه روز در مشهد خواهند بود، افزود: این زائران دانش آموز از برنامه های متعدد که به صورت کشوری تدارک دیده شده بهره مند می شوند.

موسوی نژاد یادآور شد: این تعداد زائر اولی علاوه بر زیارت؛ از فضاها، مهمانسرای حضرت و… نیز بهره مند خواهند شد و پس از برگشت کاروان خواهران، کاروان برادران روز جمعه به مدت سه روز به مشهد اعزام می شوند و در مجموع ۱۳۰ دانش آموز زائر اولی در قالب این کاروان ها به مشهد اعزام خواهند شد.

وی به پیگیری و تلاش برای جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی بهتر دانش آموزان زائر اولی استان،  برنامه اعزام دانش آموزان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز اعزام شده از کل استان هستند، یادآور شد: ملاک انتخاب، صداقت و خانواده دانش آموز است چرا که دانش آموز معتقد است چنانچه در گذشته به سفر معنوی مشهد مشّرف شده است، حضور در این سفر معنوی، تضییع حق دیگران خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گریزی به بیماری کرونا زد و با بیان اینکه آمار دقیقی از دانش آموزانی که تاکنون به مشهد مقدس مشّرف نشدند، نداریم، گفت: به علت این بیماری در دو سال گذشته اعزام دانش انجام نشد اما آمار این افراد بالا است.

بیشتر بخوانید   از برنامه‌های دشمن تسلط انسان‌های نوکرمآب و پلید بر جامعه است

موسوی نژاد ابراز امیدواری کرد: پس از احصای آمار دقیقی از این دانش آموزان، شرایط حضور در این سفر معنوی برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیچ هزینه ای از دانش آموزان دریافت نشده است، گفت: حدود ۳۴ میلیون تومان اعتبار در این زمینه اختصاص یافته است و با این وجود شناسایی و اعزام این دانش آموزان، اعزام ها در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در سنوات گذشته با ورود و همکاری پرسنل و همکاران فرهنگی، علاوه بر دانش آموز زائر اولی تعدادی از اولیای دانش آموزان هم برای بار اول به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم با بیان اینکه آمار دقیقی از دانش آموزانی که تاکنون به مشهد مقدس مشّرف نشدند نداریم، گفت: با راه اندازی این کاروان ها، اعزام ها از هفته تربیت اسلامی آغاز شد و امید است روند اعزام ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به قول همکاری وزارت آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد: امسال حدود ۶۰۰ داش آموز را به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام می کنیم.

وی هدف از برگزاری این اردوها را آشنایی دانش آموزان با سیره، روش و زندگی اهل بیت علیهم السلام به خصوص امام رضا (ع) عنوان کرد و به استناد احادیث گفت: زیارت امام رضا (ع) باعث آمرزیدن همه گناهان می شود.

محمدعلی حسن آبادی رئیس سازمان دانش آموزی هم گفت: امروز ۸۱ دانش آموز زائر اولی دختر در قالب دو اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند و ۴۴ دانش آموز پسر هم در قالب یک اتوبوس جمعه به مشهد اعزام می شوند.

بیشتر بخوانید   واکسیناسیون پاکبانان شهرداری بیرجند آغاز شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها