قرارگاه پدافند زیستی خراسان جنوبی تشکیل شد

جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با توجه به شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید SAT2 در کشور عراق با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، با توجه به گزارشات دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید SAT2 در کشور عراق، جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کمیته مرزبانی زیستی استان با موضوع بررسی بیماری تب برفکی شکل گرفت.

معاون سیاسی استاندار در این جلسه که با حضور اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان متشکل از دستگاه های لشکری و کشوری همراه بود، گفت: قرارگاه پدافند زیستی استان در تبعیت از قرارگاه پدافند زیستی کشور، مسئولیت سازماندهی و بکارگیری ظرفیت های عملیاتی استانی و مدیریت بحران های زیستی را برعهده دارد، لذا تعامل بخش های کشوری و لشکری استانی در این قرارگاه بسیار حائز اهمیت است.

طالبی تأکید کرد: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی، تشخیص و اعلام وضعیت های زیستی، شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیری های زیستی و تلاش جهت رفع آنها از مهمترین وظایف قرارگاه پدافند زیستی استان می باشند.

وی بر ضرورت انجام رزمایش های زیستی در استان تأکید کرده و افزود: انجام دوره ای اینگونه رزمایش ها، افزایش کارآمدی دستگاه های اجرایی و همچنین رفع نقاط ضعف احتمالی را به همراه دارد.

مدیرکل دامپزشکی نیز در ابتدا به بیان وضعیت استان در مواجهه با این سویه از بیماری تب برفکی پرداخت.

محمدعلی بخشی همچنین وضعیت بیماری هاری و موارد انتقال این بیماری را تشریح نمود.

بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه بود که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گزارش آن را ارائه کرد.

استفاده از ظرفیت رسانه ها و ارائه آموزش های ترویجی به دامداران و جوامع هدف ، اطلاع رسانی و هشدار به جوامع دامپروری و همکاری های بین بخشی از مهمترین مسائل مورد تأکید در این جلسه بود.

بیشتر بخوانید   ناقوس مرگ چنار‌های ۱۵۰ ساله باغستان فردوس به صدا درآمد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها