کاشت نهال مثمر در منطقه مرزی خراسان جنوبی+ ویدئو

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه به یاد جهادگران آسمانی از هفته گذشته تاکنون ۲۰ هزار بذر نهال و درختچه مثمر در نقاط روستایی و محروم استان کاشته شد گفت: جهادگران بسیجی آتش به اختیار استان شبانه روزی و مخلصانه در خدمت مردم هستند.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی هنری در حاشیه مراسم درختکاری در روستای مرزی ذکری در دهستان طبس مسینا بخش گزیک شهرستان درمیان اظهار داشت: فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، در کنار همدیگر و به همت جهادگران و به رسم میراث داری و امانت داری پاس بداریم و در کاشتن نهال و گسترش آبادانی بکوشیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: از هفته گذشته تا به امروز در راستای کمک به آبادانی روستاها بیش از ۲۰ هزار بذر، نهال، درخت و درختچه مثمر به همت جهادگران استان با یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی استان در مناطق روستایی و محروم بر اساس نیازسنجی و شناسایی آب و هوای هر منطقه کاشت شده است.

هنری بیان کرد: ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسل‌های آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است زیرا فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای فضاهای سبز و منابع طبیعی یکی از راه‌های توسعه پایدار در جوامع امروزی محسوب می‌شود، به همین منظور با توجه به اهمیت پایداری عرصه‌های طبیعی، جهادگران استان به یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشتند.

وی افزود: جهادگران آسمانی جهادگرانی هستند که در حین ماموریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته‌اند و چون در مسیر خدمت به مردم بوده مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.

بیشتر بخوانید   سهم ۵۵ درصدی موتورسواران از تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون حدود ۵۴ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شش نفر مربوط به خراسان جنوبی هستند.

هنری عنوان کرد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و جهادگران علیرضا پروانه، محمدرضا سبزه بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان هستند.

وی افزود: جهادگران بسیجی آتش به اختیار استان چون گذشته به صورت شبانه روزی و مخلصانه در خدمت مردم مناطق محروم و کم برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها