برپایی 10 پست نوروزی خانه‌های هلال در حاشیه جاده‌‌های خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه خدمات به مسافران در 70 نقطه استان و برپایی 10 پست نوروزی خانه‌های هلال در حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی کاوسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار اجرای طرح خدمات بشردوستانه و امداد و نجات به مسافران نوروزی هلال احمر، 10 خانه هلال به صورت داوطلبانه در حاشیه جاده‌های استان ایستگاه‌های سلامت و فضای دوستدار کودک برپا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت این خانه‌های هلال با همکاری هلال احمر، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها،  شورا های اسلامی و شهرداری‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: ایستگاه‌های فعال در این خانه‌ها به ارائه خدمات آموزشی در قالب طرح سلامت سفر، ارائه نکات ایمنی به رانندگان و مسافران، راهنمایی مسافرین و دعوت از مسافران برای پیوستن به کمپین بهرفت می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این خانه‌ها در چهار شهرستان طبس، قاین، نهبندان و زیرکوه فعال هستند، گفت: این خانه‌ها از ابتدای سال جاری فعال شده و در کنار 48 پایگاه ثابت و موقت و 12 پست ثابت و سحاب جمعیت به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، با احتساب این 10 خانه، هلال احمر در 70 نقطه از استان به مسافران نوروزی به ارائه خدمت می‌پردازد.

امدادرسانی به 92 حادثه دیده سیلاب شب گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های شب گذشته به 92 حادثه دیده سیلاب در شهرستان های طبس و فردوس امدادرسانی شده است.

کاوسی کرد: به دنبال صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع روان آب، تیم‌های هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حال آماده باش کامل بودند.

وی با بیان اینکه در دو منطقه طبس و فردوس شاهد بارندگی‌های مطلوبی بودیم که منجر به وقوع سیلاب شد افزود: امدادگران هلال احمر به 92 حادثه دیده سیل و آبگرفتگی در این دو شهرستان امدادرسانی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید   برگزاری دوره های مهارت های فنی و حرفه ای در روستاهای خراسان جنوبی

کاوسی از تخلیه آبگرفتگی 12 باب منزل مسکونی در منطقه چاه نو و تپه طاق خبر داد و گفت: 14 خانوار نیز به دلیل مسدود بودن مسیر جاده ده محمد به بردسکن در پایگاه‌ هلال احمر و مکان های عمومی اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: جوانان هلال احمر در پست‌های خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی به 24هزار هزار و 354 نفر از هموطنان خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه کردند.

کاوسی با اشاره به خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان طی ایام نوروز، بیان کرد: چهار پست هلال احمر در قالب طرح سحاب «سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه» و‌ هشت ایستگاه سلامت و ایمنی به مراجعه کنندگان خدمات گوناگونی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و 25 نفر از خدمات و‌ مهارت‌های امدادی سحاب بهره‌مند شده‌اند، افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 659 نفر از فضای خیمه‌های نماز استفاده داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: 10 هزار و 662 نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت، چهارهزار و 99 نفر از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه دو هزار و 558 نفر با امضای میثاق نامه پویش بهرفت به این کمین پیوسته‌اند، بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح خدمات امدادی نوروزی تاکنون، آموزش‌های امدادی و سلامت سفر به هزار و 227 نفر ارائه شده است.

وی توزیع اقلام زیست محیطی را هزار و 290 مورد و مخاطرات زیست محیطی را 834 مورد عنوان کرد و گفت: در مجموع جوانان هلال احمر در این استان به 24 هزار و 354 نفر از هموطنان خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید   تلاش کاروان «نذر آب» برای برچیدن فقر از چهره روستانشینان

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها