دانشگاه بیرجند به قطب بین الملی شرق کشور تبدیل شده است

رئیس دانشگاه بیرجند جذب دانشجوی بین الملل را یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه بیرجند به قطب بین الملی شرق کشور تبدیل شده است.

احمد لامعی‌گیو در گفتگو با خبرنگار “پیام خاوران” اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۰ دانشجوی بین الملل در این دانشگاه داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده برای تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین الملی شرق کشور در حال حاضر ۵۸۶ دانشجوی بین الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفت  

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به مقایسه بودجه دانشگاه با سال‌های گذشته تأکید کرد: برای اولین بار با هماهنگی‌های انجام شده با رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه بیرجند در صدر ردیف بودجه دانشگاه‌های سطح ۲ و گروه ج قرار گرفت.

لامعی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ارتقای بودجه دانشگاه نسبت به سال گذشته نیز اشاره و افزود: سال گذشته برای حوزه مقاوم سازی نیز بودجه‌ای قابل ملاحظه‌ای دریافت شد که امیدواریم شاهد تحول در پروژه‌های عمرانی دانشگاه باشیم.

جذب کامل اعتبار مصوب سفر اول رئیس جمهور 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند جز معدود دستگاه‌هایی است که تمام مبلغ مصوب از سفر اول رئیس جمهوری به استان را جذب کرده است ادامه داد: با دریافت این بودجه پروژه دانشکده ادبیات تکمیل شد و در ادامه پروژه محوطه سازی این دانشکده نیز بزودی آغاز خواهد شد.

لامعی افزود: با پیگیری انجام شده در سفر دوم رئیس جمهور به استان برای پروژه‌های عمرانی بالای ۵۰ درصد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه نیز بودجه تخصیص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه بیرجند به اقدامات انجام شده برای تفکیک اسناد شهرک فرهیختگان از دانشگاه بیرجند اشاره و ادامه داد: در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اداری و مالی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید   برداشت شلغم از روستاهای شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها