۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های استان برای حج تمتع تکمیل شده است

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های استان برای حج تمتع خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته پرواز‌های زائران استان به سرزمین وحی از اواسط خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین دستگردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی در کشور از اوایل خرداد و در خراسان جنوبی از اواسط خرداد آغاز می‌شود، گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته کاروان‌های خراسان جنوبی ابتدا به مکه و سپس به مدینه اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: تعداد محدودی از ظرفیت‌ها خالی است که بر اساس اولویت‌های اعلامی به زودی همه ظرفیت ها برای اعزام تکمیل شود.

دستگردی گریزی به اولویت‌های اعلام شده برای تشرف به حج تمتع زد و گفت: با توجه به عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، اولویت بعدی (از ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۶) از امروز صبح آغاز شده است و چنانچه هم استانی‌های ثبت نام شده تمایلی برای حضور در حج تمتع امسال بر اساس اولویت‌های اعلام شده نداشته باشند، اولویت‌های بعدی برای تکمیل ظرفیت اعلام می شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به آغاز کلاس‌های آموزشی زائران از هفته گذشته، بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۱۱۰ زائر در قالب ۱۵ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲ کاروان را اهل سنت و ۱۳ کاروان را شیعیان به خود اختصاص داده اند.

وی هزینه سفر به سرزمین وحی را ۱۱۵ تا ۱۳۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مهمترین دلیل تفاوت قیمت‌ها مدت اقامت، ایستگاه پرواز، اسکان زائران و درجه هتل است.

دستگردی بیان کرد: خرید و فروش امتیاز فیش‌ها بر اساس توافق طرفین است و با توجه به شنیده‌ها از دفاتر زیارتی، بر اساس تاریخ فیش و اولویت‌های اعلامی فیش‌های حج تمتع در استان تا ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از دغدغه‌های پیش رو به کهولت سن زائران اشاره کرد و با توجه به محدودیت‌های اعلامی کشور عربستان و عدم اعزام زائران بالای ۶۵ سال در سال ۱۳۹۹، افزود: با وجود رفع محدودیت، این اقدام باعث افزایش تعداد افراد مسن برای اعزام در سال جاری شده است.

وی از آغاز معاینات پزشکی زائران از پنجم فروردین خبر داد و گفت: با وجود افزایش تعداد زائران دارای کهولت سن به حج تمتع، آزمایشات پزشکی با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

دستگردی اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته سازمان حج و زیارت و مساعدت بانک مرکزی هزینه‌های سفر زائران بر اساس دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه و انجام می‌شود.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها