بنیاد مسکن خراسان جنوبی رتبه دوم کشور انعقاد قرارداد واحدهای مسکن روستایی کسب کرد

استاندارخراسان جنوبی براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سطح ملی، بنیاد مسکن استان در زمینه انعقاد قرارداد واحدهای مسکن روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، جواد قناعت عصر امروز در نشست شورای مسکن استان خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت:خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بین ۳۱ استان کشور بعد از استان‌های زنجان و قزوین در رتبه سوم قرار دارد.

وی بیان کرد: براساس آخرین رتبه‌بندی استان‌ها از نظر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این استان در مجموع شاخص‌های طرح رتبه سوم و از نظر تامین زمین رتبه اول را در کشور کسب کرد.

استاندارخراسان جنوبی افزود: همچنین براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سطح ملی، بنیاد مسکن استان در زمینه انعقاد قرارداد واحدهای مسکن روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرده است و از بانک‌های عامل نیز برای همراهی در پرداخت تسهیلات مسکن قدردانی می‌شود.

وی افزود: لازم است در ادامه اجرای این طرح ملی و رتبه‌بندی استان‌ها مواردی در نظر گرفته شود از جمله اینکه خراسان جنوبی پیش از این، طرح مسکن مهر را به اتمام رساند یا در مورد نوسازی بافت‌های فرسوده در استان مردم استقبال چندانی نداشته‌اند در صورتی که شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات فراهم است.

قناعت، تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و زیرساخت‌های این طرح را از جمله موضوعات اساسی و مورد بررسی در جلسه شورای عالی مسکن عنوان کرد و گفت: مدل‌های تامین مالی به ویژه درخصوص زیرساخت‌های واحدهای مسکونی در جلسه امروز مطرح شد که لازم است نظرات استان نیز طی مکاتبه‌ای به مرکز اعلام شود.

استاندارخراسان جنوبی همچنین از دستگاه‌های مرتبط در استان خواست در مورد هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی ساختمان برنامه و قواعدی را تعیین کنند تا کمترین فشار به مردم وارد آید و فرصت لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   حوزه علمیه در برابر جنگ فرهنگی دشمن گام‌های استواری بردارد

وی با قدردانی از معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای برگزاری منظم جلسات شورای مسکن و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور گفت: تامین زمین یکی از الزامات اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که در خراسان جنوبی با همت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز در تمامی شهرهای استان تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و آماده‌سازی از مهمترین اقدامات در دست انجام است.

علیرضا عباس‌زاده افزود: براساس آخرین رتبه‌بندی استان‌ها که امروز در جلسه شورای عالی مسکن اعلام شد، خراسان جنوبی از نظر تامین زمین مورد نیاز طرح به صورت انفرادی رتبه اول را کسب کرد لذا در اکثر شهرهای استان واحدهای مسکونی به صورت خانه یک طبقه حیاط دار احداث می‌شود.

وی تامین اعتبار برای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله آب و برق را از نیازهای پیش رو برشمرد و گفت: همزمان با ساخت و تکمیل واحدها باید زیرساخت‌ها نیز به طور اصولی فراهم شود و در این زمینه شرکت‌های خدمات‌رسان استان پای کار هستند.

ششمین جلسه شورای عالی مسکن امروز به ریاست رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران سراسر کشور نیز به همراه اعضای شورای مسکن استان‌ها با ارتباط تصویری در این نشست حضور دارند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها