بنیاد مسکن  ۱۰۰۰ واحد روستایی در استان خراسان جنوبی می سازد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به اجرای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد مستضعفان برای ساخت هزار واحد مسکن روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: ۷۷۰ واحد از این تعداد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

به گزارش ” پیام خاوران “  قاسم تنها عصر امروز در نشست شورای مسکن استان خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت:خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که ۳۰ شهر آن زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عنوان کارگزار مشارکت کنیم.

وی افزود: مشکلی در زمینه تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی نداریم و با همکاری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی، زمین‌های مورد نیاز در اکثر شهرها تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، این استان در زمینه انعقاد قرارداد واحدهای مسکن روستایی با جهش قابل توجه به رتبه دوم کشوری رسیده است.

تنها همچنین به اجرای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد مستضعفان برای ساخت هزار واحد مسکن روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: ۷۷۰ واحد از این تعداد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

کسب رتبه اول واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: این استان براساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، رتبه اول واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی را کسب کرده است.

وحید داعی افزود: شیوه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری انفرادی و گروهی زمین، انبوه‌سازی، مسکن نیروهای مسلح، بافت‌های فرسوده شهری، خود مالکین شهری و مسکن روستایی است.

وی گفت: با تلاشی که طی سال گذشته در استان صورت گرفت، زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان تامین و قرار شد واحدهای مسکونی در ۳۰ شهر به صورت خانه یک طبقه حیاط دار یا همان ویلایی ساخته شود.

بیشتر بخوانید   ۱۷۵ کیلومتر راه خاکی روستا های بشرویه موج تراشی شد

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هزار و ۵۱۵ هکتار زمین در استان برای نهضت ملی مسکن شهری اختصاص یافته و ۳۸ سایت نهضت ملی مسکن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه مجری آماده‌سازی ۲۳ سایت، شهرداری‌ها هستند و متوسط پیشرفت آماده‌سازی زمین ۲۰ درصد است گفت: تاکنون برای ۹ هزار و ۲۴۲ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و متوسط پیشرفت ساخت ۳۰ درصد است.

وی بیان کرد: کار فرشرده و منسجم برای تامین زمین انفرادی در سال ۱۴۰۱ انجام شد و سرعت کار در استان بالاست چون بیشتر واحدها به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این استان در مجموع شاخص‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله تامین و آماده‌سازی زمین، تسهیلات و صدور پروانه ساختمانی بر مبنای آخرین آمار سامانه جامع که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه سوم است.

وی درباره عملکرد استان در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: این حوزه به استقبال و عملکرد مردم در استفاده از تسهیلات مورد نظر بستگی دارد که در خراسان جنوبی تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته است.

داعی، تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله آب و برق در شهرستان طبس را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به تکمیل برخی واحدهای مسکونی لازم است تامین آب و برق این واحدها مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها