مسکن ویلایی در خراسان جنوبی از میانگین کشوری جلو زد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در ساخت مسکن ویلایی طرح نهضت ملی مسکن جزو چهار استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش “پیام خاوران”، حسن علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۳۱ شهر استان تاکنون در ۳۰ شهر زمین برای ساخت مسکن ویلایی تأمین شده و متوسط هر قطعه ۲۰۰ متر مربع است.

وی افزود: هزار و ۲۴۴ هکتار زمین تاکنون در استان برای ساخت مسکن تأمین شده که در ۳۰ شهر این اراضی به مردم واگذار می‌شود تا خودشان مسکن ویلایی را بسازند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه ساخت و ساز طرح مسکن ملی، شهرستان طبس پیشرفت بیشتری داشته و سپس بیرجند در رتبه بعدی است.

به گفته علیزاده در شهر بیرجند هم سایت زعفرانیه انتخاب شد که عملیات پی ریزی برای ۲ هزار و ۷۰ واحد انجام شده که به مرحله اسکلت و سقف رسیده و انبوه‌سازان در حال انجام کار هستند.

ساخت مسکن ملی با نصف قیمت کشوری

علیزاده گفت: تاکنون ۳۲۸ واحد مسکن ملی در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان شده و تا پایان خرداد ۲۰۰ واحد دیگر تحویل خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: مسکن ملی برای متقاضیان شهرستان بیرجند با قیمت هر متر پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به وسیله انبوه‌ساز ساخته می‌شود که حدود نصف قیمت ساخت و ساز کل کشور است.

علیزاده افزود: پیگیری‌ها برای افزایش تسهیلات نیز از سطوح ملی در حال انجام است و نامه‌ای با امضای استاندار خراسان جنوبی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۵۰ میلیون تومان کمک دولت در قالب تسهیلات است و مابقی هزینه‌ها باید به وسیله متقاضی تأمین شود.

بیشتر بخوانید   بخش صنعت در خراسان جنوبی ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای افرادی که نتوانند در مرکز استان با این شرایط سهم آورده خود را تأمین کنند، تدبیر شده با تخصیص زمین در شهر‌های مجاور به شکل ویلایی و خودمالکی بتوانند ساخت و ساز را انجام دهند.

علیزاده تصریح کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۹۸۰ نفر در ۳۱ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۹ هزار و ۵۵۲ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تأیید نهایی شده‌اند.

وی افزود: خراسان جنوبی ۳۱ شهر دارد که بر این اساس واحد‌های مسکونی در ۳۰ شهر استان به صورت ویلایی ساخته می‌شود و فقط در مرکز استان آپارتمان چهار یا پنج طبقه احداث خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سرعت بالای ساخت خانه‌های یک طبقه نسبت به چند طبقه، کاهش هزینه‌های ساخت واحد مسکونی، تعدیل قیمت مسکن، معیشت محور بودن و توسعه مشاغل خانگی از مزایای خانه‌های ویلایی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها