خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه سوم کشور قرار دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش  “پیام خاوران”جواد قناعت ظهر امروز در جلسه دیدار مدیرکل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن، معاونان و رؤسای بخش‌های مختلف این نهاد، ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام (ره) اظهار داشت: بنیاد مسکن جزو دستگاه‌های پویا و به روز استان است که در بحث ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در زمینه اجرای طرح‌های هادی، نهضت ملی مسکن و تحقق تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف در صدر قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری شورای عالی مسکن کشور در ۲۴ فروردین ماه به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر راه و شهر سازی که با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران و تعدادی از اعضای شوراهای مسکن استان‌ها همراه بود تصریح کرد: در این جلسه مدیر بنیاد مسکن کشور گزارش خوبی در زمینه عملکرد این نهاد ارائه کرد که در حوزه‌های مختلف، رتبه‌های اول تا سوم خراسان جنوبی حائز اهمیت بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه سوم کشور قرار دارد و بنیاد مسکن استان هم در اجرای طرح ساخت مسکن روستایی در رتبه دوم کشور است.

قناعت با اشاره به اینکه مردم در روند اجرای نهضت ملی مسکن، دریافت تسهیلات، بیمه کارگران ساختمانی و اخذ پروانه ساخت با مشکلاتی مواجهند اظهار داشت: برای رفع مشکلات این حوزه با استفاده از اختیارات استانی، اقدامات لازم انجام خواهد شد و برای حل دیگر مشکلات موجود هم مکاتبه و در دیدارهای تهران رفع آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ ۱۸ درصد تسهیلات مسکن برای  متقاضیان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ تسهیلات، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در تهران به ما قول دادند که نرخ کارمزد این تسهیلات حداقل به ۱۸ درصد قبل برای متقاضیان خراسان جنوبی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید   ضرورت رعایت حقوق اشخاص، پیمانکاران و بیت المال در قراردادهای عمرانی

استاندار خراسان جنوبی، موافقت خود را با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای احداث مسکن روستایی اعلام کرد.

قناعت با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن استان، متذکر شد: در بعضی از شهرهای خراسان جنوبی مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی حدود ۳۰ درصد است که باید در انجام اقدامات مورد نیاز در این باره تسریع شود.

وی با بیان اینکه در بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق زلزله زده بشرویه، با همه درخواست‌های ما در این زمینه موافقت شد، گفت: از فرصت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی در روستاها و ۳۵۰ میلیون تومانی در شهرها و همچنین پرداخت ۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض باید نهایت استفاده را بکنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر سرعت بخشیدن به روند تشکیل پرونده‌ها در بنیاد مسکن استان، اظهار داشت: رسانه‌های خراسان جنوبی هم باید برای فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی مسکن‌های روستای توسط مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

قناعت اظهار امیدواری کرد: تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ یکبار دیگر تجدید شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها