محورهای زاهدان – نهبندان، نهبندان- سر بیشه، طبس- یزد، سربیشه – درح و بیرجند – قاین محورهای پرترافیک خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: محورهای زاهدان – نهبندان، نهبندان- سر بیشه، طبس- یزد، سربیشه – درح و بیرجند – قاین پنج محور پرترافیک استان است.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: صنعت حمل و نقل و مسیرهای جاده‌ای از زیربناهای توسعه‌ هر کشوری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 8 درصد تولید ناخالص ملی متأثر از صنعت حمل و نقل است و این مهم زیربنای توسعه و پیشرفت و نیز عامل تولید و اشتغال است گفت: هر فعال اقتصادی هم نیازمند اطلاعات هزینه‌ای حمل و نقل است چرا که چهار و نیم تا 9 درصد قیمت تمام شده هر کالا به صنعت حمل و نقل بر می‌گردد.

وی افزود: استان پهناور خراسان جنوبی حدود 18 هزار کیلومتر راه دارد که بیشتر در حوزه روستایی است و وجود سه کریدور اصلی، طول راه‌ها و کویری بودن، شرایط خاصی را بر راه‌های استان حاکم کرده است.

عباس زاده با بیان اینکه به طور متوسط هر روز در جاده‌های استان یک فوتی داریم که جای نگرانی دارد، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از پنج هزار تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان داشتیم لذا مبحث ایمنی راه‌ها و استفاده از جاده بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسئله ایمنی، عامل جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی در عرض هم و از صفر تا 100 درصد در تصادفات نقش دارند گفت: راه‌ها باید با استانداردهای لازم، ملی و فنی احداث و باندهای رفت و برگشت نیز جدا شوند.

عباس زاده، محورهای زاهدان – نهبندان، نهبندان- سر بیشه، طبس- یزد، سربیشه – درح و بیرجند – قاین را پنج محور پرترافیک استان نامید و اظهار داشت: دو بانده سازی 12 کیلومتر محور قاین در دستور کار است و محور سربیشه به آرین شهر هم انجام شده است.

بیشتر بخوانید   نرخ بیکاری خراسان جنوبی از متوسط کشوری بسیار پایین‌تر است

وی با بیان اینکه هم اکنون 553 کیلومتر باند دوم در سطح استان در دست اجراست، افزود: 102 کیلومتر باند دوم در دولت سیزدهم افتتاح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: تا پایان امسال 117 کیلومتر باند دوم بهره برداری می‌رسد که سبب ایمنی حمل و نقل خواهد شد.

عباس زاده اظهار داشت: حداقل به طور متوسط 20 درصد سرعت رانندگی در جاده‌های استان افزایش یافته که شدت و تعداد تصادف را افزایش داده است.

وی گفت: حذف نقاط حادثه خیز و پر حادثه، اصلاح شیب شیروانی و توسعه استراحتگاه‌ها در جاده‌های استان به ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند که در دستور کار است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها