یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی مصرف شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از مصرف یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال گذشته در بخش‌های مختلف صنعتی، خانگی، تجاری و نیروگاهی استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”رحمان محمودی صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف در استان بالغ بر یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده که بخش نیروگاهی بیشترین مقدار مصرف گاز را ثبت کرده است.

وی با بیان این‌که بخش نیروگاهی استان سال گذشته ۷۰۹ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است افزود: این میزان مصرف نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد افزایش داشته است که دلیل آن مصرف بالای برق در فصل تابستان و افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌های برق استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در ادامه با اعلام مصرف ۴۹۹ میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکین خانگی استان طی سال گذشته اظهار داشت:  مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵ درصد افزایش داشته است که دلیل آن برودت سنگین هوا در زمستان سال ۱۴۰۱ نسبت به زمستان سال قبل‌تر و افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی در سطح استان بوده است.

محمودی با تشکر از همراهی مشترکین در دوران افت فشار گاز در زمستان سال گذشته یادآور شد: با همراهی مشترکین و تلاش همکاران در دوران بی‌سابقه برودت سنگین هوا و افت فشار شاهد قطعی گسترده گاز در استان نبودیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   عملیات اجرایی احداث نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه آغاز شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها