مسئولان دولت و مجلس انقلابی به برنامه‌ ارائه شده رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد توجه کنند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی به رؤسای قوای سه‌گانه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: از مسئولان دولت و مجلس انقلابی انتظار است به برنامه‌ ارائه شده رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد توجه کنند

به گزارش ” پیام خاوران “حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند  گهدر مسجد جامع المهدی (ع ) برگزار شد با اشاره به اینکه ولایت به معنای پیوند عمیق بین مومنین با یکدیگر و رهبری الهی و سرپرستی مومنین است، اظهار کرد: کسی که خود را تحت ولایت فقیه قرار ندهد تحت ولایت طاغوت و غیرخدا قرار می‌گیرد واگر تحت ولایت اولیای الهی قرار گرفتیم یعنی تحت ولایت خداوند قرار گرفتیم و خدا تعیین می‌کند تحت سرپرستی چه کسانی خود را قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نفی طاغوت و ایمان به خداوند به انسان لیاقت تمسک به حبل الله را می‌دهد، افزود: اطاعت از رسول خدا و ائمه اطهار(ع) اطاعت از خداوند است و تحت ولایت فقیه و نائب امام زمان(عج) قرار گرفتن ما را از ظلم و تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه سبک زندگی ما باید خدایی شود، گفن: بر اساس آیات قرآن افرادی که تابع هوای نفسانی و گرفتار طاغوت هستند و اندیشه آنان مبهوت فرهنگ بیگانه و غرب است و به غیر خدا تکیه کرده‌اند، به عنکبوتی تشبیه شده‌اند که سست‌ترین خانه را برای خود ساخته است.

وی با اشاره به سرنوشت کشور مصر که دل به امریکا و اروپایی‌ها بست، گفت: محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب مصر در سفر به ایران حاضر نمی‌شود با رهبر معظم انقلاب دیدار کند اما اولین سفر خودش را به امریکا و رژیم صهیونیست داشت و تکیه به جایگاهی می‌زند که بر اساس آیات قرآن مانند خانه عنکبوت سست است.

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه دوم این هفته با اشاره به اینکه یکی از مصادیق رحمت الهی درجات عالیه بهشت است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید بهشت برای انسا‌ن‌هایی است که به دنبال برتری‌طلبی و فساد نیستند.

بیشتر بخوانید   ۱۶ هزار نفر از خراسان جنوبی برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند

حجت الاسلام نوفرستی بر تواضع و فروتنی و دوری از فساد تأکید کرد و افزود: کارگران در دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب از عدم پیگیری مناسب موضوع مبارزه با فساد گلایه داشتند. رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار با جمعی از کارگران فرمودند: «بنده حدود ۲۰ سال پیش یک نوشته مشروحی در باب مبارزه با فساد دادم؛ آنجا هم گفتم که مبارزه‌ی با فساد پیگیری می‌خواهد» اگر به این فرمان رهبری عمل می‌شد وضعیت فساد به گونه‌ای دیگر بود.

وی با اشاره به این فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی به رؤسای قوای سه‌گانه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، ادامه داد: بنابراین از مسئولان دولت و مجلس انقلابی انتظار است به برنامه‌ ارائه شده رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد توجه کنند.

خطیب  جمعه موقت بیرجند با تأکید بر لزوم مردد نشدن مسئولان در مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها، بیان کرد: اگر می‌خواهیم امنیت اقتصادی داشته باشیم تا افراد سرمایه‌گذاری کنند یکی از راه‌های آن مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اهمیت سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت‌دار، گفت: باید مسئولان در انتصابات خیلی دقت داشته باشند بنابراین از استاندار به عنوان نماینده دولت، فرمانداران و مسئولان قضایی خراسان جنوبی توقع داریم به مسئله انتصاب‌ و سپردن مسئولیت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی شناسایی نقاط دچار آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور، پرهیز از تبعیض‌ها در امر مبارزه با فساد، پرهیز از رفتارهای شعاری و تبلیغاتی از مباحث مورد تأکید فرمان ۲۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه‌گانه برای مبارزه با فساد است.

بیشتر بخوانید   بیماران سرپایی کرونا در خراسان جنوبی رو به افزایش است

خطیب جمعه موقت بیرجند ضمن گرامیداشت هفته معلم و رسالت خطیر آنان برای تربیت نسل آینده، عنوان کرد: اگر معلمان، انسان متفکر، یاایمان و با اراده، متعهد و پایبند به اخلاق اسلامی و پایبند به تعهدات ملی تربیت کنند بزرگترین خدمت را انجام دادند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به دیدار رئیس جمهور عراق و دیدار با رهبر انقلاب، اظهارکرد: معظم‌له در این دیدار می‌فرماید حتی یک امریکایی در عراق نباید بماند که این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است.

وی  بیان کرد: در این روزها شاهد نگرانی صهیونیست‌ها از سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان و حضورش در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هستیم به خصوص که با سفر رئیس جمهور به سوریه تشدید هم شده است.

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بیانگر پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و جریان مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام نوفرستی در پایان تأکید: حضور رئیس جمهور ایران اسلامی در کشور سوریه نوید یک حرکت عظیم، وحدت و انسجام در جبهه بزرگ اسلام در مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیست و کسانی است که در مسیر طاغوت حرکت‌ می‌کنند و این پیوند عمیق زمینه را برای دستاوردهای بیشتر در سطح جهان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها