حضور فعال استان خراسان جنوبی در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از حضور فعال استان در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خبر داد.

به گزارش“پیام خاوران” جواد اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند گفت: این نمایشگاه با حضور مقامات و تجار داخلی و تعداد زیادی از کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ استان خراسان جنوبی با محوریت غرفه زنجیره ارزش راهبردی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این رویداد بزرگ اقتصادی و تجاری در ۱۲ بخش اقتصادی از جمله کشاورزی و صنایع غذایی، دام و طیور، لوازم خانگی، معدن، گردشگری، صنایع دستی، فرش و گلیم، چرم و پوشاک، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات پزشکی، پتروشیمی و محصولات شیمیایی در ۲۰ سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.

اشرفی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی محصولات ایرانی با تمرکز بر کشورهای منطقه و شرق آسیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین است.

به گفته وی؛ استان خراسان جنوبی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با مشارکت اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصادی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امور اقتصادی و دارایی در این نمایشگاه حضور می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به حضور حدود ۶۰ هیئت تجاری خارجی در این نمایشگاه، فرصت مناسبی جهت معرفی و بازاریابی محصولات مزیت دار استان از جمله زعفران، زرشک، عناب، سنگ‌های  معدنی، صنایع دستی و .. ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید   مصرف گاز در بخش خانگی درخراسان جنوبی 34 درصد افزایش یافت

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها