جوانان و آینده سازان ایران باید متفکر و میهن پرست تربیت شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: اساتید و معلمان هر چه در موضوعات یادگیری علم و دانش دانشجویان بیشتر سخت گیری کنند، انسان‌های متفکر، خلاق و کارآمدتری برای پیشرفت کشور تربیت خواهند کرد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت روز معلم در تالار ولایت دانشگاه بیرجند، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه استاد و معلم در تربیت آینده سازان ایران اسلامی، معلمان را معماران آینده ساز کشور دانست و گفت: مسئله تعلم و تربیت نقش و جایگاه ولادت بخشیدن به یک انسان را در اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه معلم طبق مبانی و روایات اسلامی و عقلی بسیار رفیع است، افزود: معلم مبنای تحول در کشور است، چنانچه قرار باشد تحولی در کشور صورت گیرد، ابتدا باید سرمایه انسانی متحول شود و سپس جامعه متحول خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان سه وظیفه اصلی معلمان را یاد دادن دانش به معنی واقعی کلمه، یاد دادن تفکر و تقویت هویت ملی، وطن پرستی و عشق به میهن دانست و گفت: اساتید و معلمان هر چه در موضوعات یادگیری علم و دانش دانشجویان بیشتر سخت گیری کنند، انسان‌های متفکر، خلاق و کارآمدتری برای پیشرفت کشور تربیت خواهد شد.

قناعت، تقویت هویت ملی و میهن پرستی را یک موضوع مورد تأکید در جریان آموزش عنوان کرد و گفت: باید همه ما ایرانی ها نسبت به زبان و ملیت خودمان حساس باشیم، همان طور که نسل دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

وی یادگیری زبان های خارجی را برای دانشجویان یک ضرورت دانست و گفت: یادگیری زبان های خارجی یک ضرورت است اما ارزش نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رویکردهای جدید دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز دشمن فهمیده که تجزیه ایران غیر ممکن است؛ چراکه در رأس حاکمیت این کشور اسلامی یک عالم فرزانه و حکیم و شجاع قرار دارد که همیشه نقشه های آنها را نقش بر آب می کند.

بیشتر بخوانید   23 پروژه راهداری خراسان جنوبی در هفته دولت بهره برداری می شود

قناعت گریزی به قدرت نظامی ایران اسلامی در منطقه و جهان زد و ایران را جزو چهار ابرقدرت اول دنیا طبق اعتراف خود دشمنان این مرز و بوم دانست و گفت: امروز ناوهای نظامی ارتش ایران تا حیاط خلوت آمریکا هم رفته و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد. 

وی با بیان اینکه دانشجو و دانش آموز سبک زندگی خود را از استاد و معلم می گیرد، گفت: اساتید تلاش کنند تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را در بین دانش آموختگان خود ترویج دهند.

استاندار خراسان جنوبی رسیدن به قله های بزرگ را نیازمند تلاش و صبر و شجاعت دانست و گفت: ایران اسلامی ملتی با آرمان ها و حرف های بزرگ و بدنبال رسیدن به قله های بلند است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها