کاهش شاخص‌های ضریب شدت و ضریب تکرار حادثه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی

مدیر دفتر ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از کاهش شاخص‌های ضریب شدت حادثه و ضریب تکرار حادثه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، جواد بهائین صبح امروز در بیستمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت اصلی‌ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان است و حفظ این سرمایه ارزشمند از مهمترین اولویت‌های هر سازمان است.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت، ایمنی و محیط زیست کمک شایانی به پویایی سازمان می‌کند افزود: کنترل بهتر و دستیابی به اهداف مدیریت HSE باعث ارتقاء سطح سلامت پرسنل، کاهش حوادث شغلی و نهایتاً افزایش کارآیی و بهره‌وری سازمان می‌شود.

مدیر دفتر ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اهداف برگزاری این همایش اشاره و بیان کرد: این همایش به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی کارکنان و کاهش حوادث در بین پرسنل شرکت توزیع برق برگزار می‌شود.

بهائین یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی مردم به منظور کاهش حوادث مردمی عنوان و بیان کرد: برگزاری این همایش باعث کاهش حوادث و ارتقاء سطح ایمنی و موجب شادی، طراوت و ایجاد انگیزه در بین پرسنل شرکت برق می‌شود که این امر عامل اصلی در کاهش حوادث است.

 وی با بیان اینکه اگر فرهنگ سازی ایمنی در تفکر همکاران و مدیران ما نباشد برگزاری این همایش‌ها موثر نخواهد بود تصریح کرد: باید بحث ایمنی و تفکر ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر دفتر ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی تاکنون اتفاقات خوبی افتاده است اما هنوز جای کار وجود دارد و باید وقت بیشتری برای بحث ایمنی گذاشته شود.

وی به حوادث سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در بحث سقوط از پایه ۳ مورد حادثه، سقوط اشیاء از ارتفاع ۲ مورد حادثه، آرک زدگی و برق گرفتگی یک حادثه و حوادث خودرویی یک حادثه اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید   ما امروز در دو راهی عزت و اقتدار هستیم نه در دو راهی جنگ و صلح

بهائین از کاهش شاخص‌های ضریب شدت حادثه و ضریب تکرار حادثه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: عدم نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در محل کار و عدم باور نمودن ایمنی پرسنل در مراحل قبل از انجام کار، حین و بعد از انجام کار، وجود استرس در محیط کار، حوادث خودرویی و … از اهم عوامل بروز حوادث هستند.

مدیر دفتر ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش سالیانه ایمنی، تشویق و قدردانی از کارکنان نمونه در بحث ایمنی است تا تلاش‌های این افراد برای سایر کارکنان یک الگو باشد.

انتهای پیام/۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها