امام جمعه موقت بیرجند: تغییر مداوم قیمت‌ها مردم را اذیت می‌کند

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: ما از دولت انقلابی و روسای قوای انقلاب مطالبه داریم و با حمایت از آنان می‌خواهیم مدیران ناهمسو و همسو ناکارآمد را از گردونه مدیریتی کشور حذف شوند

به گزارش ” پیام خاوران “ ، حجت الاسلام والمسلمین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه بیرجندکه در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه کشور همچنان به ثبات اقتصادی نرسیده و تغییر پیوسته قیمت‌ها مردم را اذیت می‌کند اظهار داشت: کنترل و بازرسی دقیق و مدبرانه بر بازار را بیشتر کنند تا مردم نتیجه تلاش شبانه‌روزی سران قوا را حس کنند و مثل همیشه حامی دولت انقلابی باشند.

وی بیان کرد:متاسفانه جریانات اغتشاشات پاییز گذشته، تلاش برخی سرمایه‌دارانی که ریشه در دولت‌های غربگرای سابق داشتند و سستی برخی مدیران میانی که در این سالها سر کار آمدند و با دولتی انقلابی چندان همراهی نداشتند و دیگر عوامل باعث شده که علی رغم همه موفقیت‌های دولت سیزدهم که در درازمدت نتایج خوب داخلی و خارجی خواهد داشت اما مردم نتیجه این تلاش‌ها را در سفره خود احساس نکنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اصول دین و توحید ریشه در فطرت و عقل انسان دارد، اظهار داشت: عده‌ای از انسان‌ها منکر و کافر به خداوند می‌شوند که علت آن‌ گرد و غبار هوای نفسانی، شهوات، مادیات و مسائلی اجتماعی دیگری است که دیگر خورشید حقیقت توحید را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه صدیقین از خالق پی به وجود خلق می‌برند، تصریح کرد: خداوند برای اولیای الهی آشکارتر از هر چیزی است چون اگر خداوند نبود که هیچ چیزی قابل وجود یافتن نبود و ریشه بی‌دینی در گردو غبار هوای نفسانی، لذت‌طلبی و حب دنیا و … است.

حجت الاسلام مختاری با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، بیان کرد: امیدوارم دختران با اقتدا با حضرت زهرا، زینب و معصومه(س) بتوانند کرامت انسانی و حجاب و عفاف خود را بیش از پیش حفظ و حراست کنند.

بیشتر بخوانید   روایت اهالی نقاط مرزی خراسان جنوبی از خدمات سردار دل‌ها/دست نوشته سردار شهید که برای مردم درح به یادگار ماند

وی به سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و روز مقاومت اشاره کرد و افزود: یادآوری حماسه فتح خرمشهر بسیار امیدآفرین است که یادمان نرود قبل از فتح خرمشهر چه شرایط سختی داشتیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دشمن از غرب و جنوب به ایران حمله کرده بود و تا اعماق خاک کشور پیش رفته بود و خرمشهر را اشغال و آبادان را محاصره کرده بود و شرایط بسیار سختی به وجود آورده بود اما ملت ایران با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و روحیه شهادت‌طلبی و با راهنمایی امام راحل و فداکاری نیروهای مسلح و بسیج شرایط با فتح خرمشهر ۱۸۰ درجه تغییر کرد و ورق جنگ برگشت و این یک معجزه بود که کسی فکرش را هم نمی‌کرد.

وی با بیان ضرورت هوشیاری جامعه اسلامی چون دشمن شبانه‌روز در فضای حقیقی و مجازی حتی به دست دوستان ناآگاه بذر ناامیدی می‌پاشد، تصریح کرد: ناامیدی از رحمت خدا گناه کبیره است چون کافر و آدم گمراه ناامید است.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما یک بازی سیاسی و تلاش برای قدرت‌طلبی نبود بلکه اساس آن بر تفکر عقلانی و برهانی عمیق توحیدی استوار بود و همانگونه که در زندگی فرد به خداوند نیاز داریم در زندگی اجتماعی هم حرکت کلی آن نیاز به توحید دارد تا به سمت خداف انسانیت، اخلاق و بهشت پیش برود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه باید بر اساس آموزه‌های توحیدی و معارف قرآن و اهل بیت(ع) اداره شود، بیان کرد: پیامبر(ص) همواره با تکیه بر خداوند پیروز شد و کسی که خداوند را یاری کند قطعا خداوند او را یاری می‌کند.

بیشتر بخوانید   سردار دهکی: نهضت و راه شهدا ادامه دارد

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه در طول انقلاب اسلامی وعده‌های الهی را در سخت‌ترین شرایط دیدیم که محقق شد و این در محاسبات تفکرات انسان مادی نمی‌گنجید، گفت: امام خمینی(ره) با تکیه بر خداوند توانست ملت بزرگ ایران را سیل‌آسا وارد صحنه کند و رژیم پهلوی را کنار بزند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی با اشاره به مقاومت بیش از ۴۰ ساله ملت ایران اسلامی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف هسته‌ای، پهبادی، پزشکی، سلول‌های بنیادی، تأکید کرد: با تکیه بر خداوند می‌توان بر همه مشکلات غلبه کرد و ملت ایران تا آخر پای اسلام عزیز، انقلاب، ولایت فقیه و خون شهدا ایستاده‌اند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت که در سال ۹۷ زلزله ویرانگر در اقتصاد کشور از روی خیانت و جهالت به وجود آوردند اما دولت انقلابی توانست بر اوضاع مسلط شود و تورم را مهار و کرونا را کنترل کند و با کشورهای منطقه پیمان برقرار کند و با چین و روسیه یک جبهه علیه استکبار تشکیل دادیم، یادآور شد: عربستانی که سال‌های سال گاو شیرده امریکا بود اما آنچنان شرایط را در حال تغییر و به نفع جبهه مقاومت دید که با گردش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت ایران آمد که اینها همه نشانه موفقیت و امیدآفرین است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها