موزه‌دار خراسان جنوبی عنوان موزه‌داران برتر کشور را کسب کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  گفت: به مناسبت گرامی داشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از موزه دار باغ و عمارت جهانی اکبریه، به‌عنوان یکی از موزه‌داران برتر کشور تجلیل شد.

به گزارش  “پیام خاوران” هادی شاه وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مراسم گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و پیام ویدئویی سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد از تکتم بهروش موزه‌دار باغ و عمارت اکبریه بیرجند تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این برای بار دوم است که موزه داران باغ و عمارت جهانی اکبریه در زمره برترین موزه داران کشور قرار می‌گیرند.

در این مراسم مهناز اسدالله از سعدآباد، غلامرضا حمیدی از استان گلستان، تکتم بهروش از باغ اکبریه بیرجند، مهناز اسدی از نیاوران، پرستو قاسمی از رختشویخاته زنجان در بخش مدیر موزه، مسئول موزه‌ها و موزه‌داران و محبوبه علی‌اکبر نظری از نیاوران و اکرم فیاض از کاخ گلستان در بخش راهنمای موزه‌ها تجلیل به عمل آمد.

راه یافتگان به دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی انتخاب شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی همچنین گفت: از بین رزومه‌های ارسال شده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با نظر دبیرخانه جشنواره، عکاسان منتخب برای شرکت در این جشنواره انتخاب شدند.

شاه‌وردی بیان کرد: فراخوان جشنواره از روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه انتشار یافت و عکاسان تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال رزومه فرصت داشتند که عکاسانی از سراسر ایران رزومه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و پس از بررسی دبیرخانه جشنواره، عکاسان کشوری در سه محور جشنواره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید   برندهای خراسان جنوبی در سطوح ملی و جهانی معرفی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه عکاسان دعوت شده به این جشنواره از سراسر ایران هستند گفت: عکاسان منتخب از تاریخ جمعه ۵ خردادماه تا ۸ خردادماه به مدت ۴ روز از بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی  و … استان  (۱۱ شهرستان) عکاسی خواهند کرد.

شاه‌وردی افزود:داوری جشنواره ۹ خردادماه توسط داوران برجسته کشور افشین بختیار، سعید محمودی ازناوه، امیرعلی جوادیان، بردیا سعادت و محمدعلی بیدختی انجام می‌شود و مراسم اختتامیه عصر همان روز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف برگزاری این جشنواره آشنایی ایرانیان بافرهنگ و هنر و تمدن ریشه‌دار استان، ایجاد مشارکت عام عکاسان در ثبت تصویری جاذبه‌های استان، کمک به معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری، ترویج هویت فرهنگی استان، معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و پوشش‌های سنتی استان و کمک به جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش معماری میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی، صنایع‌دستی و مردم‌شناسی و طبیعت و گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها