افزایش ۶۴ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی گفت: پرونده‌های ورودی قاچاق کالا و ارز در دو ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، علی محدثی‌‎نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو ماه گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز هزار و ۵۶۴ پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شده که از این تعداد هزار و  ۲۸۹ پرونده مختومه و متهمان به پرداخت ۶۲۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۶۸۶ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی افزود: تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در مدت مشابه سال قبل ۹۵۲ پرونده بوده است.

وی بیشترین تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز را حمل کالا‌های با موضوع قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و تغییر وسیله نقلیه به صورت نامتعارف جهت قاچاق کالا از جمله سوخت عنوان کرد.

محدثی نژاد همچنین از کاهش ۵۴ درصدی پرونده‌های بخش کالا و خدمات در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت در بخش کالا و خدمات ۵۱۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد ۴۷۶ پرونده مختومه شده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در دو ماه نخست پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

محدثی‌‌نژاد افزود: بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات به عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور اختصاص دارد.

به گفته وی پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در مدت مشابه پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی تعداد پرونده‌های بخش دارو و درمان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته از ۷۳ پرونده وارد شده به شعب تعزیرات استان ۶۴ پرونده مختومه شده و متهمان به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند

به گفته وی تعداد پرونده‌های این بخش در دو ماه گذشته پارسال ۱۴۷ پرونده بوده است.

بیشتر بخوانید   پرواز فوق‌العاده در مسیر تهران - بیرجند - تهران برقرار شد

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها