اتمام عملیات دوبانده سازی محور بیرجند به سربیشه به طول ۶۵ کیلومتر 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سربیشه از اتمام عملیات دوبانده سازی و بهره برداری کامل محور بیرجند به سربیشه به طول ۶۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” میرمحمد مودی ضمن بازدید از عملیات اجرای لایه روکش آسفالت (توپکا) محور سربیشه به بیرجند به طول ۱۲ کیلومتر اظهار داشت: طول کل محور بیرجند به سربیشه ۶۵ کیلومتر می باشد که در اواخر سال ۱۴۰۱ عملیات دو بانده سازی آن کامل به پایان رسید و در حال حاضر زیر بار عبور است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از نحوه اجرای عملیات راهسازی و ابنیه فنی و شروع عملیات تکمیلی اساس و زیر اساس و آسفالت قطعات ۱ و ۲ و ۴ محور سربیشه به درح و بازارچه رسمی مرزی ماهیرود به طول ۹۰ کیلومتر بازدید وضمن دستورات اصلاحی و تکمیلی به پیمانکاران مسیر اظهار داشت: طول این مسیر ۱۲۴ کیلومتر  شامل ۴ قطعه است که قطعه سوم به طول ۲۲ کیلومتر زیر بار عبور ترافیک بوده و ۱۲ کیلومتر دیگر هم در قطعه ۴ تکمیل و زیر عبور ترافیک قرار گرفته است.

وی در ادامه سفر به شهرستان سربیشه از نحوه اماده سازی و زیر ساخت ها(آب، برق و گاز) از جمله خیابان دسترسی ، تعداد پروانه های صادره و پیشرفت فیزیکی ساخت و سازها در سایت های ۴۳ و ۳۱ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهرهای سربیشه و درح  بازدید کرد.

مودی دربازدید از این سایتها ضمن تاکیدبر تسریع و تکمیل آماده سازی زیرساختها گفت: با توجه به افزایش میزان وام به ۵۵۰ میلیون تومان و طبق قرارداد تنظیم شده،متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن موظفند تا سه ماه از تاریخ انعقاد قرارداد نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و شروع عملیات اجرایی اقدام نمایند در غیر اینصورت  قراردادشان فسخ و متقاضیان دیگر جایگزین آنان خواهند شد.

بیشتر بخوانید   970 فروشگاه خراسان جنوبی به کارتخوان طرح کالابرگ الکترونیک مجهز شدند

۲۰۰ میلیارد تسهیلات به ساخت باند دوم نهبندان – بیرجند اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: با موافقت سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ میلیارد تسهیلات بانکی به تکمیل دوبانده سازی محور نهبندان – بیرجند اختصاص یافت.

مصطفی نخعی اظهار داشت: محور نهبندان – بیرجند یکی از طرح‌های ملی است که امسال در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن پیش بینی شده بود که با پیگیری‌ها در کمیسیون تلفیق، این مبلغ به ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر این اعتبار، با پیگیری‌های فراوان توانستیم موافقت ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر را از محل تسهیلات بانک ملی بگیریم که کمک بزرگی به پیشرفت دوبانده سازی محور نهبندان – بیرجند خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دوبانده سازی محور ۲۴۷ کیلومتری نهبندان به بیرجند از سال ۸۹ آغاز شده است و به گفته مسئولان مطابق موافقت نامه‌ها سال ۱۴۰۵ این پروژه به اتمام می‌رسد.

نخعی با اشاره به افزایش اعتبار محور نهبندان – زابل گفت: اعتبار این محور در بودجه امسال ۴۰ میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق ۱۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد.

وی از افزایش اعتبار دوبانده سازی محور ترانزیتی سربیشه – درح – ماهیرود نیز خبر داد و افزود: در لایحه بودجه امسال ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این محور پیش بینی شده بود که با پیگیری‌ها در مجلس به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دنبال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این طرح ملی هستیم تا تکمیل این محور ترانزیتی سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید   یک هزار و ۷۶۷ پروانه صنفی در خراسان جنوبی صادر شد

انهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها