ساخت بیمارستان روانی در خراسان جنوبی پیگیری شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت بیمارستان ویژه بیماران روانی و توسعه بخش دیالیز از نیازهای مهم مرکز استان می باشد و نیاز است در سطح وزارت بهداشت پیگیری شود.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در جلسه دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: توسعه بیمارستان درمیان و سرایان هم از درخواست‌های مردمی است که امیدواریم در لیست پروژه‌های زیرساختی قرار گیرد.

وی افزود: بازسازی خانه‌های بهداشتی فرسوده،کمک به تهیه تجهیزات چشم پزشکی برای انجام لیزر و پرداخت بدهی‌های بیمارستان هم از دیگر درخواست هاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تخصیص دو دستگاه ام. ار. آی به شهرستان های فردوس و طبس هم از اقداماتی است که قابل تقدیر بوده و رضایت مردم را در پی داشته است.

قناعت یادآور شد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی در فردوس هم اقدام خوبی بود که نیاز است اطلاع رسانی خوبی در خصوص آن انجام شود.

به گفته وی؛ پیگیری ها برای تخصیص ام. آر. آی در شهرستان نهبندان هم ادامه دارد.

وی همچنین بر تأمین سوله مناسب در راستای ورود شرکت‌های پخش دارو در استان تأکید کرد و گفت: هماهنگی های لازم باید با سرعت انجام گیرد تا فرصت حضور شرکت‌های پخش دارو از دست نرود و مردم در تأمین داروها دچار مشکل نشوند.

پیگیری برای اخذ مجوز احداث کارخانه داروسازی در نهبندان با سرمایه گذاری بخش خصوصی هم از درخواست های نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه در این دیدار بود.

خراسان جنوبی از استان‌های هدف در حوزه سلامت است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار گفت: برای اجرای طرح سلامت خانواده زیرساخت‌ های خوبی در خراسان جنوبی احداث می‌شود و از استان‌های هدف در حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید   رایحه درمانی با گل نرگس، فرصتی مغفول مانده در خراسان جنوبی

بهروز رحیمی اظهارداشت: ۴۴ طرح بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی در حال ساخت است که بخشی افتتاح شده و بخشی هم تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بازدید از چند پروژه عمرانی در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی عنوان کرد: پروژه‌های بهداشتی و درمانی در این استان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: پروژه بیمارستان خوسف هم علیرغم اینکه هشت سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد اما در دولت سیزدهم سرعت گرفته و تجهیزات آن نیز در حال نصب است که هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهارداشت: وضعیت بهداشت و درمانی استان مطلوب است و حمایت‌های استانداری از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم قابل تقدیر می باشد.

به گفته وی؛ خانه‌های بهداشتی که فرسوده شده با اختصاص اعتباراتی نوسازی خواهد شد.

رحیمی با اشاره به لزوم اجرای طرح توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: مطالعات لازم در این زمینه انجام شده و منابع مورد نیاز تأمین خواهد شد.

معاون وزیر تصریح کرد: احداث بیمارستان روان در بیرجند هم ضروری است که در کنار احداث بیمارستان اختصاصی سوختگی در دستور کار قرار دارد.

رحیمی ادامه داد: راه‌اندازی مراکز جامع سلامت ویژه هم در روستاهای پر جمعیت پیگیری می‌شود که در آنهاخدمات بستری، اورژانس و بهداشت ارائه خواهد شد و از سرزیر جمعیت به بیمارستان‌ها پیشگیری می‌کند که برای خراسان جنوبی هم راه اندازی چنین مراکزی در برنامه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها