آموزش نقش مستقیمی در کاهش آسیب های حوادث مرتبط با گاز طبیعی دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: آموزش نقش مستقیمی در کاهش آسیب ‌های حوادث مرتبط با گاز طبیعی دارد.

به گزارش  “پیام خاوران” رحمان محمودی در مراسمی که با حضور مدیر HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد و از برترین‌های HSE شرکت‌های پیمانکاری و نمایندگان ایمنی تقدیر به عمل آمد اظهار داشت: با توجه به جایگاه، توجه ویژه و اهتمام همکاران به ویژه کارکنان HSE شرکت گاز استان خراسان جنوبی، بیش از ۱۵ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی مرتبط با گاز طبیعی تأکید کرد: صنعت گاز خطرات بلقوه‌ی بسیاری دارد و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و مانور‌های متعدد ضمن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، این خطرات و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تبریک هفته محیط زیست افزود: بخشی از رسالت و فعالیت حوزه HSE و پدافند غیرعامل درحوزه محیط زیست تعریف شده و همواره قلب کارکنان این حوزه برای حفظ آن می‌پتد و خوشبختانه در حوزه اجرایی و عملیاتی شرکت گاز استان خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به حفظ سلامت کارکنان، حفظ محیط زیست، ایمنی و پدافند غیرعامل وجود دارد.

محمودی با قدردانی از حمایت‌های مدیران ستاد شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: با فعالیت جهادی و کار تیمی کارکنان این شرکت، خراسان جنوبی رتبه نخست حوزه گازرسانی به شهر‌ها و روستایی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ناترازی گاز در سال گذشته گفت: استان خراسان جنوبی به دلیل قرارگیری در انتهای شبکه، شرایط بسیار سختی را دوران افت فشار سپری کرد اما با مدیریت بحران، حمایت مدیران ستادی شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد استانی به ویژه استاندار و دبیر قرارگاه مدیریت بحران اجازه ندادیم این شرایط خاص برای کشور و مردم به چالش تبدیل شود.

بیشتر بخوانید   ارسال بیش از 330 هزار پیامک صرفه جویی به مشترکین گاز طبیعی در استان خراسان جنوبی

مدیر HSE و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: ۱۴۰۱ اولین سالی بود که خراسان جنوبی دچار بحران افت فشار گاز شد با این حال خوشبختانه با مدیریت خوب از تبدیل این بحران به چالش جلوگیری شد.

سیدجلال نورموسوی مدیر HSE و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تقدیر از عملکرد شرکت گاز خراسان جنوبی در زمستان سال گذشته افزود: این شرکت با همکاری تنگاتنگ با استانداری کمترین قطعی گاز و چالش اجتماعی بحران ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه با وجود محرومیت جغرافیایی، این استان در دیگر زوایا خود را از محرومیت دور نگاه داشته ادامه داد: شرکت گاز استان خراسان جنوبی قول رییس جمهور به مردم را زودتر از موعد عملی کرد و این موضوع برای شرکت ملی گاز ایران یک افتخار است.

مدیر HSE و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حوزه‌های بهره وری، تاب آوری و امنیت عرضه گاز طبیعی نقش پررنگی‌تری داریم، ادامه داد: در حوزه‌های بهره وری، یادگیری، فرایندی و رضایت‌مندی مشتریان باید اقداماتی را اجرایی کنیم.

نورموسوی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آموزش‌ها باید سهم HSE باشد گفت: انتظار داریم بحث‌های آموزشی تا سطوح کارگری تسری یابد چراکه ما برآموزش هنگام آغاز کار تاکید ویژه داریم.

مدیر HSE و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه برای این کار برنامه‌های آموزشی متنوعی لازم داریم، تصریح کرد: با آموزش می‌توانیم تجربه‌ها را به علم تبدیل کنیم و در ادامه دستورالعمل‌های مورد نیاز را تدوین کنیم تا در بخش ایمنی کار شاهد فرایندهای بدون حادثه باشیم.

بیشتر بخوانید    یک میلیارد و 430 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی مصرف شد

نورموسوی با تاکید بر اینکه در مرحله ارزیابی قطعا می‌توانیم به بهبود فرایندهایمان کمک کنیم گفت: اگر فرایندهای مطلوبی را شناسایی کردیم در حوزه یادگیری آن را به بخش‌های دیگر تسری دهیم و برای اینکه مسیر حرکت خود را شناسایی کنیم باید در شرکت‌ها ارزیابی داشته باشیم.

مدیر HSE و پدافندغیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تکرار حوادث قابل قبول نیست اظهار داشت: به دنبال این هستیم که درس آموزی از حوادث را به صورت کلاس‌های آموزشی، موشن گرافی کتابچه و… ارایه کنیم.

در ادامه با حضور مدیر HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران استانی با اهدای تندیس و لوح از برترین‌های HSE شرکت گاز استان خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها